פרשת המעונות

עזרא סיידוף: "אי אפשר לסרב לשרה נתניהו"

שרה נתניהו אולי לא ידעה מתרגיל החשבוניות של עזרא סיידוף אך לטענתו לא הייתה לו ברירה כיוון שלא יכל לסרב לאשת ראש הממשלה ולכן הורה על זיוף המספרים (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: אבי אוחיון לע"מ)

בפרקליטות נערכים להגשת כתב האישום נגד שרה נתניהו בפרשת המעונות וסמנכ"ל מבצעים ונכסים במשרד ראש הממשלה, עזרא סיידוף, מסר בשימוע בפרקליטות לקראת הגשת כתב אישום באמצעות עורך דינו, יהושע רזניק כי האשמה מוטלת על אשת ראש הממשלה: "פניתי בהוראתה של שרה למסעדות והזמנתי שפים. איך אפשר להגיד לא לשרה נתניהו?".

עוד אמר סיידוף על פי הדיווח בערוץ 10: "אני לא הזמנתי את החשמלאי בסוף השבוע אלא מזכירותיה של הגברת נתניהו - לבקשתה". הוא הוסיף שהוא "לא שומר סף", אף שהפרקליטות טוענת שהוא שומר סף, "אני לא אחראי לגברת שרה נתניהו", הוסיף. כאמור, דבריו ביחס לאשת ראש הממשלה היו נחרצים יותר בשימוע מכפי שהעלה בחקירתו במשטרה.

כזכור, במסגרת פרשת הזמנת הארוחות למעון ראש הממשלה, הודיע היועמ"ש אביחי מנדלבליט, לפני כמה חודשים על כוונתו להעמיד לדין את הגברת נתניהו – בכפוף לשימוע - בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים. בין השאר קבע כי אשת ראש הממשלה פעלה עם סיידוף ליצירת מצג שווא לפיו במעון לא מועסקת מבשלת. במצב זה הוזמנו ארוחות ממסעדות ומשפים.

סיידוף בבית המשפט, יונתן זינדל - פלאש 90

במסגרת החקירה עלה חשד לזיוף חשבוניות כך שהעלות חולקה למספר רב של מנות כדי לעקוף את תקרת ההזמנות. בעניין זה יועמד סיידוף לדין, אך בינתיים לא נמצאה תשתית ראייתית נגד שרה נתניהו שלדבריה לא הייתה מודעת ל"משחקים" שנעשו.

על פי המשטרה, ישנו חשד שהחל מחודש ספטמבר 2013 ועד חודש מרס 2013. על פי היועמ"ש, סיידוף ושרה נתניהו פעלו יחד על מנת לעקוף את ההוראות, שבהן נקבע כי: "במצב בו לא מועסק במעון הרשמי מבשל, ניתן יהיה להזמין על פי הצורך מזון מבושל מוכן למעון הרשמי". המטרה על פי החדש, להשיג את מימון המשרד הן להעסקה של מבשלות שבישלו ארוחות במעון והן להזמנת ארוחות מוכנות ולהזמנת שפים שיבשלו במעון ראש הממשלה. בדרך זאת התקבלו על פי החשד, מאות ארוחות ממסעדות ומשפים בשווי של כ-359 אלף שקל.

במסגרת החקירה עלה חשד לכך שב-15 מקרים לפחות, כאשר הוזמנו שפים למעון ראש הממשלה לבשל ארוחה עבור אורחים פרטיים של גברת נתניהו ובני משפחתה, זויפו החשבוניות באופן שהעלות הכוללת של הארוחה חולקה למספר מנות כוזב וגבוה יותר ממספר המנות שסופקו בפועל.

על פי החשדות בתיק, סיידוף הנחה את השפים, את אבות הבית ואת מזכירותיה של שרה נתניהו לזייף את החשבוניות בגין אותן ארוחות שהפרטים בהם שונו. עם קבלת כל אחת מהחשבוניות המזויפות, הוא הוסיף על פי החשד את חתימתו המאשרת את האמור בחשבונית ובמכתב הנלווה, והעביר את החשבונית לחשבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר