מבוכת ענק

המסמכים הסודיים ביותר נמכרו בחנות יד 2

מאות מסמכים סודיים ביותר של ממשלת אוסטרליה נמכרו בטעות בתוך ארוניות תיוק נעולות בחנות יד 2. המסמכים שנחשפו הודלפו לכלי התקשורת וגרמו למבוכת ענק (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מבוכת ענק לממשלה האוסטרלית: מאות מסמכים "סודיים ביותר" ומסווגים של ממשלת אוסטרליה נמצאו בתוך ארוניות תיוק נעולות שנמכרו בחנות יד שנייה, כך חשפה היום (רביעי) רשת החדשות האוסטרלית ABC. הרשויות פתחו בחקירת המקרה.

שתי ארוניות התיוק שבהן שכבו המסמכים נקנו בסכום מגוחך בחנות בבירה קנברה, שמוכרת רהיטים שהיו שייכים בעבר לממשלה. בדיווח של רשת ABC נמסר, שהארוניות נמכרו והן נעולות וללא המפתחות שלהן. במשך כמה חודשים נותרו הארוניות נעולות, עד שמישהו השתמש במקדחה כדי להשיג גישה למגירות. כשפתח את הארוניות הוא גילה ערימה של מסמכים שבהם פירוט של כמעט עשור של עבודת ממשלה וסודות רבים.

באופן משעשע ואירוני, המסמכים שנמצאו כוללים דו"ח על המשטרה הפדרלית האוסטרלית שמאבדת קרוב ל-400 מסמכים ביטחוניים בחמש שנים, וסיפור על 195 מסמכים סודיים ביותר שנותרו במשרדו של שר בכיר שסיים את עבודתו לאחר הפסד הלייבור בבחירות ב-2013.

רשת ABC דיווחה, שבמסמכים שנמצאו היו גם תכניות הגנה במזרח התיכון, עדכונים על הסכסוך באפגניסטן, מודיעין על שכנותיה של אוסטרליה ותוכן עימות בין חברי קבינט על ענייני מדיניות של אוסטרליה.

רשת ABC חשפה בימים האחרונים שורה של סיפורים, מבלי לציין את מקורות המידע שלה. הרשת לא מסרה מי מצא את המסמכים המסווגים, או מי העביר לה אותם. משרד ראש הממשלה והקבינט מסר היום, שהוא "יזם חקירה דחופה" שתבדוק כיצד הופקרו המסמכים המסווגים של הממשלה.

מדובר בחשיפה משמעותית באוסטרליה, בה מסמכים של הקבינט האוסטרלי לא מתפרסמים בדרך כלל לציבור, אלא רק כעבור שני עשורים מרגע יצירתם כך שהמבוכה היא כפולה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר