"נקמנות ואטימות לב"

הורי 'נתיבות משה' מאשימים: יונה יהב הדיר את ילדינו מהטקס

הורי ביה"ס "נתיבות משה" בחיפה - העומד במרכז המאבק החרדי - מאשימים את ראש העיר יונה יהב בהדרת ילדיהם מטקס ט"ו בשבט. העירייה: "ילדי המוכש"ר לא הוזמנו" (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
יונה יהב בטקס הנטיעות (באדיבות המצלם)

המתיחות בין החרדים לראש עיריית חיפה יונה יהב - לשיא חדש, לאחר שיהב הגיע היום (רביעי) לטקס "נטיעות" לרגל ט"ו בשבט, יחד עם מאות מילדי בתי הספר שבשכונת קרית שמואל למעט ילדי בית הספר "נתיבות משה" - הנמצא בעין המאבק החרדי מול יהב - שלא הוזמנו לטקס.

כ-70 ילדים מכל בית ספר נבחרו להשתתף בטקס הנטיעות בקרית שמואל. בין בתי הספר שהוזמנו היו בתי הספר של חב"ד, אהרון הרואה בנים, ואהרון הרואה בנות. בעקבות הדרת ילדי "נתיבות משה", שיגר ועד ההורים בבית הספר מכתב חריף לראש העיר בו הם טוענים לאפליה מכוונת כלפי הילדים בשל שיקולים זרים.

במכתבם, כתבו ההורים: "כמידי שנה עירית חיפה מקיימת טקס נטיעות ביום טו' בשבט ברחבי העיר. באופן חריג העירייה בראשותך הדירה מטקס זה את תלמידי ביה"ס נתיבות משה בקריה".

"אדגיש בפניך כי הטקס השנה נערך בקריית שמואל עבור ילדי בתי הספר בשכונה, (חב"ד אהרון הרואה בנים ואהרון הרואה בנות) לא די בכך שהנך מותיר את תלמידי ביה"ס ללא מקום לימודים ראוי במשך שנים, אף בחוויה שכונתית וערכית כנטיעות טו' בשבט, הנך ממשיך ונוקט בדרך זו של אפליה מכוונת כלפי ילדנו הרכים", מתלוננים ההורים במכתבם.

ההורים מציינים כי "תלמידי ביה"ס נתיבות משה ככל ילדי ישראל, היו שמחים להשתתף באירוע זה, וחמורה בעיננו העובדה כי הנך מערב שיקולים זרים בניהול מערכת החינוך העירונית ובערכיה, דבר שהוא כואב וחמור בעינינו עד מאוד".

יהב בטקס (באדיבות המצלם)

את מכתבם מסיימים ההורים כי "צר לנו על התנהגותך הפוגענית כלפי ילדים שיראו בלב כואב את אחיהם שכניהם וחבריהם יוצאים לטקס זה, כשהם נותרים בכיתות. זכור, ילדים רכים אלו לא עשו לך מאומה, הפגיעה השיטתית בילדינו אותה הנך מוביל היא חטא לא נסלח".

חבר מועצת העיר מיכי אלפר אומר ל'כיכר השבת' כי "מציאות בה ילדים רכים הופכים ליעד להענשה ואפליה משיקולים זולים, זהו דבר אסור וגובל בנקמנות ואטימות לב. למה דוד מכיתה ב' בבית הספר 'נתיבות משה' צריך לראות את חברו ושכנו בבניין שלומד בבית הספר המקביל משתתף בטקס החגיגי והוא לא? מי שבא לנטוע עצים בשכונה בט"ו בשבט, עוקר במשך כל השנה את ילדותם היפה של אותם ילדם".

בדוברות עיריית חיפה דוחים את האשמות ומגיבים ל'כיכר השבת' כי "מדובר בהאשמות סרק. רק ילדי בתי הספר הממלכתיים הוזמנו לסיור הנטיעות עם ראש העיר. בתי ספר פרטיים של המוכש"ר לא הוזמנו, "נתיבות משה" לא חריג, כמוהו עוד בתי ספר פרטיים ברחבי העיר לא הוזמנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר