גוגל "ניקתה" את חנות האפליקציות שלה

ענקית התוכנה גוגל הודיעה כי "ניקתה" את חנות האפליקציות הפופולרית שלה ממאות אלפי תוכנות זדוניות שמטרתן גניבת פרטים או שימוש במשאבי המכשיר (סלולר ואפליקציות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

גוגל הודיעה בבלוג הרשמי שלה, כי במהלך שנת 2017 הצליחה למחוק למעלה מ-700 אלף אפליקציות זדוניות מה-Google Play - חנות האפליקציות של תוכנת ההפעלה הפופולרית אנדרואיד. מדובר בעלייה של 70 אחוזים לעומת 2016. למעלה מ-2 מיליארד משתמשי אנדרואיד ברחבי העולם מסתמכים באופן כמעט עיוור על האפליקציות בחנות למרות שפעמים רבות הם יכולים להכיל וירוסים זדוניים או לפגוע בפרטיות המשתמשים.

מידי תקופה נמצאים בחנות אפליקציות זדוניות שעושות שימוש לא חוקי במשאבי המכשיר או מבצעים שאיבת נתונים ממנו. רק בחודש אפריל האחרון חשפה חברת האבטחה ESET אפליקציית פנס תמימה למראה, אך בעצם הושתל בה קובץ זדוני שתפקידו היה לבצע גניבת מידע של פרטי הבנק או כרטיסי האשראי של המשתמש. גם חברת Avast המפתחת אנטי-וירוס למכשירי האנדרואיד, מצאה נוזקה זהה כמעט לחלוטין במגוון אפליקציות, כולל משחקים קלאסיים כדוגמת סוליטר ששימשו את המפתחים כמסווה לתכניתם הזדונית.

למרות שיישומים אלה ורבים אחרים הצליחו לחמוק מתחת לרדאר של גוגל, החברה מציינת כי 99 אחוזים מהיישומים עם תוכן פוגעני "זוהו והוסרו עוד לפני שמישהו התקין אותם". גוגל הצליחה לעשות זאת באמצעות מערכת למידה ממוחשבת שנועדה לאתר ולמחוק מיידית יישומים עם תוכן לא הולם, תוכנות זדוניות ואפליקציות מתחזות, כך אמר אנדרו אהן, מנהל המוצר של החנות המקוונת.

על פי הדיווח של גוגל, האלגוריתם החדש מסוגל גם לזהות מפתחים המנסים לנצל את המערכת יותר מפעם אחת, ובסך הכל חסמה החברה למעלה מ-100 אלף מפתחים בשנת 2017.

לפני שתתהו כמה מפתחי תוכנות זדוניות יש בעולם, רוב היישומים שנמחקו מהחנות היו למעשה "עותקים", כלומר ניסיון של מפתחים לרכב על יישומים פופולריים ולגרום למשתמשים להוריד כאלה בעלי שם דומה כמעט לחלוטין, אך בעלי תוכן אחר. המקרה החמור ביותר היה עם זיהוי גרסה מזויפת של אפליקציית המסרים WhatsApp שהצליחה להערים על למעלה ממיליון משתמשים עד שהוסרה על ידי גוגל בנובמבר האחרון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר