למה היפנים אוכלים בננה עם הקליפה?

ט"ו בשבט הסתיים, אבל בשנה הבאה יתכן ועל שולחן הסדר תעלה ותבוא הבננה המיוחדת הזאת, שלא מטריחה אתכם לקלף אותה - אלא מאפשרת לאכול גם את הקליפה (מעניין)

(צילום: שאטרסטוק)

חברת יפנית בשם "סטוזו טנקה" פיתחה זן חדש של בננה בשם "מוניי", בעל קליפה אכילה לחלוטין. כשפירוש המילה מונגיי ביפנית, הוא "בלתי ייאמן".

העיתונאים יפניים שניסו את הפרי החדשני ודיווחו על הממצאים שלהם: "אכן לבננה הזאת יש קליפה דקה מאוד, וגם הטעם עוצמתי במיוחד, דומה יותר לזה של אננס". הפרי עצמו, כך דווח, מתוק מאוד: יש בו כ-24.8 גרם סוכר, לעומת ממוצע של 18.3 גרם סוכר בבננה רגילה. העיתונאים הוסיפו כי "הקליפה בפני עצמה אינה טעימה במיוחד".

המדענים שמאחורי הפרי המהפכני הזה טיפחו נטיעות וגידלו עצי בננה בסביבת טמפרטורה של מינוס 60 מעלות צלזיוס. בדיוק ברגע הנכון, הבננות מופשרות ונשתלות מחדש – כלומר, השינוי בטמפרטורה גורם לבננה לצמוח במהירות רבה מהרגיל, ומותיר את הבננה עם קליפה בעלת מרקם "דמוי חסה", מספר טסויה טנאקה, דובר חברת D&T לגידולי בננה.

אפ אתם נמצאים במקרה ביפן או בדרך אליה חשוב שתדעו שבשלב זה בננות "מונגיי" נמכרות רק בחנות הפירות היוקרתית במערב יפן "טנמניה אוקיאמה", ובשל הכמות המוגבלת של הבננות מהמהדורה הראשונית הזו, תצטרכו לשלם 19.60 שקלים עבור בננה (וקליפה אכילה, כן?) בודדת,

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר