הסערה שלפני השקט

"תהומות וביבים": אורן חזן כינה את יו"ר הכנסת 'סטאלין' • צפו

רגע לפני שהוא מורחק ממליאת הכנסת לחצי שנה, ח"כ אורן חזן עורר עוד שערוריה, כשכינה את יו"ר הכנסת "סטאלין". צפו בפליטת הפה שעוררה סערה ובתגובת חברי הכנסת (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
אורן חזן (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

מהומה במליאת הכנסת: בנאומו האחרון לפני שהוא מורחק לחצי שנה מהמליאה, עורר היום (רביעי) ח"כ אורן חזן מהומה נוספת כאשר כינה את יו"ר הכנסת יואל יולי אדלשטיין 'סטאלין' - על שם רוצח ההמונים.

ח"כ חזן התייחס בדבריו להחלטת ועדת האתיקה על הרחקתו לחצי שנה מהמליאה ומהוועדות ואמר: "האם תיתכן מציאות שבה חברי הרשימה החמאסית המשותפת שביזו את כולכם ואני שאומר להם בפנים את מה שחלקכם מפחדים לומר, אותי מענישים? 20 דקות אחרי שאני מבקש מיו"ר הכנסת להתנצל על דבריו אני מקבל שיחת טלפון מוועדת האתיקה, חבורה של אנשי שמאל קיצוניים. איפה הענייניות שלכם?".

לאחר מכן, התבטא ח"כ אורן חזן: "פניתי היום לסטלין, סליחה ליו"ר הכנסת אדלשטיין" ועורר סערה גדולה במליאה. חברי הכנסת חיליק בר ובצלאל סמוטריץ עודדו את חברי הכנסת לצאת מהמליאה בזמן דברי חזן כמחאה על דבריו נגד יו"ר הכנסת. סגנית יו"ר הכנסת רויטל סויד ביקשה מח"כ חזן להתנצל בפני יו"ר הכנסת, אולם הוא סירב.

חברת ועדת האתיקה ח"כ רחל עזריה התייחסה לטענות חזן ואמרה: "נאמרו פה אמירות בלתי נסבלות על ועדת האתיקה. פגשנו את ח"כ חזן כמעט כל שבוע מאז כינונה של הכנסת והוא מסביר לנו למה זה לא הוא אלא ח"כים אחרים. יש פה בן אדם שמונע מאיתנו פעם אחר פעם לנהל את הדיונים בוועדה וכשהוא נכנס חצי מחברי וחברות הכנסת נכנסים לכוננות ספיגה.

"זה הגיע למצב בלתי נסבל שאנחנו לא יכולים יותר לנהל דיונים בכנסת ואנחנו לא עושים את העבודה שלנו. פעם אחר פעם הזהרנו את ח"כ חזן וביקשנו ממנו לשנות את דרכיו ופעם אחר פעם הוא לא הסכים".

סגנית יו"ר הכנסת רויטל סויד שניהלה את הדיון אמרה: "כולנו נגררים לתהומות וביבים כתוצאה מהתנהגות של ח"כ אחד ואני רוצה להתנצל בשם כולנו על כך שיו"ר הכנסת, אסיר ציון לשעבר כונה בכינוי כזה. הוא סולק מהאוניברסיטה ונכלא מכיוון שסירב לכנות את סטאלין גיבור".

ח"כ חיליק בר: "נחצה קן אדון שח"כ כנסת בבית הזה השוואה את יו"ר הפרלמנט הישראלי לרוצח המונים לצורר סטאלין. את איפשרת לאפס המנוול הזה להמשיך. היה צריך להגיד לפחדן הזה לרדת מהדוכן כי יש קווים אדומים".

ח"כ דוד אמסלם אמר: "אין מחלוקת על זה שאת יו"ר הכנסת לא שייך לכנות בכינוי סטאלין. אני עמדתי על כך שנצביע עבור החוק בתנאי שהוא יתנצל ואתם לא אפשרתם את זה".

מאוחר יותר מסר חזן: "אני בניגוד ליולי יודע להתנצל. יולי אמר שרוה"מ משוגע, לא ראוי, אמר שסחט אותו ולא היה מוכן להתנצל. אני לעומתו מתנצל בפה מלא על פליטת הפה הפרוידיאנית שלי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר