בגלל נשות הכותל

נשים חרדיות: אולצנו לעבור בדיקות משפילות בכניסה לכותל

נשים חרדיות פנו לרב הכותל בטענה כי עברו בדיקות משפילות בכניסה לרחבת הכותל בראש חודש. הסיבה המוערכת: 'נשות הכותל' וספרי התורה שהן מחדירות למקום (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
נשים חרדיות בכותל המערבי. ארכיון (צילום: Hadas Parush/Flash90)

נשים חרדיות טוענות כי בבוקר ראש חודש שבט, בדרכן למעמד התפילה ברחבת הכותל, הן נאלצו לעבור בדיקות משפילות ולא חוקיות על ידי מאבטחים בהוראת הקרן למורשת הכותל. "במקום לחסום את הפרובוקציות של נשות הכותל, הקרן למורשת הכותל פוגעת במתפללות" טוענות הנשים.

במכתב שהפנתה לאה אהרוני, יו"ר ארגון "נשים למען הכותל" באמצעות עו"ד הראל ארנון לרב הכותל הגאון הרב שמואל רבינוביץ ולמנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר, נטען כי בבוקר ראש חודש שבט הגיעו מאות נשים ונערות לתפילה המסורתית ברחבת הכותל המערבי, אולם נאלצו לעבור "בדיקות משפילות ובלתי חוקיות". לאחר בירור שערכו, התברר כי הדבר נעשה על פי הוראות שהתקבלו מגבוה - הנהלת "הקרן למורשת הכותל".

בארגון הנשים מעריכים כי הדבר נעשה על רקע הפרובוקציות של נשות הכותל, שמחדירות לרחבה בראשי חודשים חלקי ספר תורה - בניגוד לתקנות, כחלק מהפרובוקציות ברחבת הכותל. "בעוד שנשות הכותל הרפורמיות מצליחות פעם אחר פעם להיכנס ולעורר פרובוקציות באין מפריע, מאות נערות ונשים מעוכבות למעלה משעה בתורים לכותל ועוברות סדרת בידוקים מביכה ומשפילה" טענו הנשים.

"מאבטחי הקרן הטרידו נשים ונערות שביקשו להגיע לתפילת ראש חודש" נכתב במכתב לרב הכותל, "הן עברו בידוק גופני משפיל ועוכבו בעיכוב ממושך שמנע למעשה את הגעתן לתפילה", עוד נכתב כי "התנהלות זו היא מחפירה ובלתי חוקית".

אהרוני אמרה בתגובה כי "לא יעלה על הדעת לעכב ולהשפיל אלפי מתפללות קבועות שכל חטאן הוא הרצון להתפלל בכותל, וכל זאת, לטובת קומץ נשות הכותל הפועלות בניגוד לחוק. נשים אלו מתימרות להיות פמיניסטיות ולהגן על זכויות של נשים אך בפועל מצפצפות על רגשות אלפי המתפללות הקבועות ובמעשיהן מונעות מהן מלהתפלל".

"אנו קוראים למנכ"ל משרד ראש הממשלה לעשות סדר ולפעול לכך שכל הנוגעים בדבר ימלאו את מלאכתן נאמנה ויחדלו מלהציק לאלפי המתפללות הפוקדות את הכותל בראשי חודשים. הטקסים המוזרים של קומץ נשות הכותל לא יכולים להוות עילה להטרדה כל כך בוטה ופוגענית של המתפללות".

מהקרן למורשת הכותל נמסר: "הקרן למורשת הכותל פועלת בהתאם להחלטת בית המשפט משרד המשפטים ומשטרת ישראל. לאור האמור הבידוק נעשה בהתאם להחלטת בגצ לפיה יש לבדוק את כל הבאים בשערי הכותל בשווה. אנו מתנצלים על אי הנוחות ועושים כל שניתן לטובת המתפללים ולשמירת קדושת המקום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר