המלכה אליזבת חושפת: זה החיסרון היחיד בחבישת כתר

מי מאיתנו לא חלמה להסתובב - ולו לשעה אחת - עם כתר משובץ ב-2,868 יהלומים, 273 פנינים, 17 אבני ספיר, 11 אבני ברקת ו-5 אבני אודם? ובכן, מסתבר שזה לא כזה פשוט (בעולם, בריאות)

שרי ברינר שיפמן | כיכר השבת |
כתר האימפריה הממלכתי (צילום: shutterstock)

למרות שתפקידה של המלכה אליזבת כמנהיגת הממלכה הבריטית הנו הארוך ביותר בהיסטוריית המונרכיה, היא לא מפחדת להודות כי חבישת הכתר אינה קלה ומהנה כפי שעלול להצטייר מבחוץ.

בראיון לסרט הדוקומנטרי "ההכתרה" העתיד לצאת בקרוב, הודתה הוד מלכותה כי לצערה יש "כמה חסרונות" לחבישת כתר האימפריה הממלכתי אותו חבשה לראשונה בסיום טקס הכתרתה ב-1953.

הכתר מעוטר ב-2,868 יהלומים, 273 פנינים, 17 אבני ספיר, 11 אבני ברקת ו-5 אבני אודם, ובחלקו האחורי של הכתר משובץ ספיר סטוארט שמשקלו 104 קרט (20.8 גרם).

אז איזה חיסרון יכול להיות בחבישת כתר שכזה? למעשה, תנועה אחת קטנטנה שאינה במקום, עלולה לגרום לפציעה חמורה עקב המשקל הכבד של יצירת הפאר שעל ראשה.

"את צריכה לשאת את דפי הנאום בידייך, בגובה העיניים, כי אם את מביטה למטה, הצוואר שלך יישבר והכתר עלול ליפול מהראש" אמרה המלכה ובהמשך דבריה גילתה שהכתר היה מסורבל למדי כאשר אביה, המלך ג'ורג' השישי, חבש אותו, ולכן הוא עבר כמה שינויים ושיפורים כדי להפוך אותו לנוח יותר לחבישה ומידתו הוקטנה.

"הכתר הרבה יותר קטן היום מבעבר" ציינה המלכה, "חבל שהתיקונים האלו לא בוצעו עוד כשאבי חבש אותו".

קטן או לא, לא בטוחות שהיינו מסתכנות בצוואר שבור כדי להניח את היופי הזה על ראשנו.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית