כך זה עובד

חדש בחרמון: "תותח שלג" לייצור שלג • צפו

תותח שלג מייצור איטלקי הובא לחרמון בכדי למצוא פתרונות לייצור שלג. התותח עובד בצורה אוטומטית בהתאם לטמפ' ולאחוזי הלחות ומעיף שלג למרחק של כ-60 מטר. צפו (מעניין)

(צילום: אתר החרמון)

תותח שלג מייצור איטלקי הובא לאתר החרמון למטרת ניסוי בכדי למצוא פתרונות לייצור שלג גם בזמנים בהם לא יורד שלג בהר וגם כדי לעבות את השלג הקיים.

תותח השלג עובד בצורה אוטומטית בהתאם לטמפרטורה ולאחוזי הלחות, נוסחה שמצליבה בין הטמפ' לאחוזי הלחות מייצרת שלג על ידי התותח. הבוקר, לדוגמא, נמדדו 3 מעלות באתר ו-30% לחות, שילוב זה מאפשר ייצור שלג למרות שהטמפרטורה הייתה מעל האפס.

המים לייצור השלג נלקחים ממי המאגרים הנמצאים במתחם מזחלות האקסטרים. בתנאי מזג האוויר בחרמון, צורך התותח בין ליטר וחצי לשני ליטרים לשנייה. ככל שיש תנאים טובים הוא פותח יותר ברזים על מנת לייצר יותר שלג. בתנאים טובים התותח מייצר בין 2 ל-3 מטר מעוקב, עם זאת קיים קושי למדוד את כמות השלג שהתותח ייצר.

התותח מדגם 10 TF במשקל 750 ק"ג, בנוי על מתקן נייד שניתן לשינוע, במהלך ייצור השלג התותח מסתובב ב-180 מעלות, יכול להעיף שלג למרחק של כ-60 מטר.

יריב ברוך, סמנכ"ל התפעול באתר החרמון, סיפר כי "ניסוי התותח, הוא שלב ראשון בבחינה אותה מבצעת הנהלת אתר החרמון במטרה למצוא פתרונות לייצור שלג בין מערכות חורף ותגבור וחידוש השלג הקיים. מדובר במערכות בהן נעשה שימוש בכל אתרי הסקי בעולם, בתור אתר סקי יחיד בישראל חשוב לנו לחדש ולהיות מעודכנים בחידושים עולמיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר