"גמרנו להיות פראיירים"

בראשון: 'יש עתיד' תעלה להצבעה חוק גיוס

'יש עתיד' תעלה את 'חוק הגיוס' להצבעה בוועדת שרים לענייני חקיקה, מדובר בהצעת החוק שאושרה בממשלת 'לפיד - בנט': "החיילים שלנו יותר חשובים מהישרדות פוליטית" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
יאיר לפיד (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

סיעת 'יש עתיד' מגישה מחדש לוועדת שרים לענייני חקיקה את חוק השוויון בנטל, החוק אותו העבירו בזמן ממשלת 'לפיד-בנט', והחרדים תיקנו אותו בממשלה הנוכחית, עד שבג"צ פסל את חוק הגיוס החדש.

לדברי 'יש עתיד': "בנימין נתניהו לא יכול להמשיך להתחמק ולהתפתל, הגיוס לצה"ל הוא לכולם. לכולם. לא רק לפראיירים שאין להם מפלגה בקואליציה. גמרנו להיות פראיירים. בג"ץ קבע, אין בישראל אזרחים סוג א' ואזרחים סוג ב'.

ממשלה לאומית אמיתית שמה את הגיוס לצה"ל בראש הרשימה. בראש סדר העדיפויות. החיילים שלנו יותר חשובים מהישרדות פוליטית".

באשר לחוק הגיוס החדש, בו המדינה תכיר בלימוד התורה כ'ערך יסוד', אומרים במפלגתו של לפיד כי: "אם רוצים לדבר על ערכי יסוד - מה עם ערך היסוד של הגנה על המולדת? מה עם ערך היסוד שאומר שלא יכול להיות היו כאלה שיסכנו את חייהם, וכאלה שיסתתרו בישיבה? מה עם ערך היסוד שאומר שמפלגה פוליטית לא יכולה לסדר פטור מחובות יסודיות רק למצביעים שלה?".

ב'יש עתיד' דורשים את 'הסנקציות הפליליות': "אין דבר כזה חוק בלי אכיפה ויש דבר כזה ערכים מקודשים. יש דברים שעומדים מעל הישרדות פוליטית והיאחזות בכסא. מה שעושה נתניהו זו לא רק בגידה בערכים של הציונות ובערכי צה"ל, זו בגידה בערכים של המחנה הלאומי.

"המאבק על השוויון בנטל הוא מאבק על דמותה של החברה הישראלית. מה שמונח על כף המאזניים הוא ביטול מודל צבא העם וגיוס לכולם. זה מאבק על אבני היסוד של החברה הישראלית .החוק שיש עתיד העבירה, הוא חוק היסטורי שמאגד את כולם תחת חוק אחד- חוק שירות בטחון. זה לא מאבק נגד החרדים והחוק הוא לא נגד החרדים. ההפך, זה מאבק בעד ולמען דמותה של החברה הישראלית, מאבק גם למען החרדים ושילובם בחברה, בזכויות ובחובות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר