אין בושה

נשיא אריתראה דורש מישראל לשלם 50 אלף דולר לכל מסתנן

תכנית הגירוש של אלפי המסתננים מארצות אפריקה ממשיכה להעסיק גם את מדינות האם • בראיון שהעניק נשיא אריתראה הוא זעם על הסכום הנמוך אותו הממשלה מעניקה למגורשים (בארץ)

נשיא אריתראה איסאייס אפוורקי (צילום: ויקיפדיה, נחלת הכלל)

איסאייס אפוורקי, נשיא אריתראה, התייחס לתכניתה של ישראל לגרש אלפי מהגרים אפריקאים תמורת 3,500 דולרים כפיצוי, ואמר כי "מגיע להם הרבה יותר מ-3,500 הדולר שהוצעו להם, המהגרים שילמו מחיר גבוה למבריחים על מנת להגיע לישראל ומגיע להם לקבל לפחות 50 אלף דולר". את הדברים אמר אפוורקי בראיון לאתר האינטרנט של הממשלתי.

הנשיא האריתראי הוסיף: "המהגרים האריתראים התפתו לצאת למדינות אחרות כדי לארגן אופוזיציה חמושה, אך "המזימות החתרניות" נכשלו והמהגרים הפכו לנטל". לדבריו, אריתריאה הציעה לרשום את כל המהגרים, אך הרשויות הישראליות סירבו.

בתוך כך, דווח כי על מנת לגרום לממשלת רואנדה לקבל את המסתננים, נתנה ישראל תמורה דיפלומטית שנויה במחלוקת. על פי הדיווח, הסכימה הממשלה לתמוך בהחלטת האו"ם ששכתבה את ההיסטוריה בנוגע לרצח העם שבוצע ב-1994.

מסתננים מתפרעים בתל אביב (רוני שטיצר פלאש 90)

כזכור, ביום שני האחרון התקיים דיון טעון במיוחד בוועדת הפנים של הכנסת בהשתתפות שר הפנים אריה דרעי, ובו דנו על מעקב אחר יישום מדיניות הממשלה בעניין המסתננים וסגירת מתקן חולות. לדיון הגיעו עשרות תושבים מדרום תל אביב, ובמהלכו הורחקה מהאולם פעילת שמאל המתנגדת לגירוש, ולאחריה סולקה אף חברת הכנסת תמר זנדברג תוך שהיא צועקת לעבר הנוכחים: "אתם חבורה של נאצים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר