"יגביר את המתח"

אהרן ברק על חוקי השבת: "שלטון הכוח"

נשיא בית המשפט העליון בדימוס אהרן ברק בביקורת על חוקי המרכולים ו'מסורת ישראל' שהעבירו החרדים בחודש שעבר: "זאת דוגמה לשלטון הכוח שאני מדבר עליו" (חוק ומשפט)

קובי רוזן | כיכר השבת |
השופט אהרן ברק (צילום: פלאש 90 )

נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן בקר, בביקורת חריפה על חוקי השבת - 'מסורת ישראל' והמרכולים' שהעבירו המפלגות החרדיות. לדבריו מדובר ב"שלטון כוח".

בראיון ל"ידיעות אחרונות" נשאל הנשיא בדימוס ברק על חוקי השבת והגיב: "השאלה של החקיקה הדתית עלתה מאז קום המדינה. לעניין פתיחת עסקים בשבת, בעבר גישת המדינה הייתה, נפתור את זה על ידי כך שנאפשר לכל יחידה מקומית לתת את הפתרון שלה. חשבתי שזה הפתרון הנכון. בזמנו כתבתי פסק דין שעסק בשאלה של מכירת בשר חזיר בבית־שמש. אמרתי כי בשכונות החרדיות בבית־שמש לא יאפשרו למכור את זה, ובשכונות החילוניות בעיר כן יאפשרו".

לדבריו: "התפיסה שלי הייתה שבמקום לנסות לפתור את זה ברמה הלאומית, מה שרק יגביר את המתח, צריך לנסות לפתור את זה ברמה הכי מקומית שאפשר. לא רק עירונית, אלא תת־עירונית.

"ואכן, כך בית המשפט העליון פסק לגבי תל־אביב, ואמר, אם תבוא עירייה אחרת, עם מבנה אוכלוסייה אחר, זה בסדר להחליט אחרת. אבל בממשלה היה מי שחשב, שמכיוון שיש לי את הכוח, אני מודיע שאם זה לא ילך בדיוק כמו שאני רוצה, אני פורש מהקואליציה - ופתאום אין ברירה ומעבירים את זה בסערה גדולה. זאת דוגמה לשלטון הכוח שאני מדבר עליו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר