"יכניס קרע לחברה"

ברק נגד הראשון לציון: חוק בתי הדין מסוכן

נשיא בית המשפט העליון בדימוס אהרן ברק במתקפה נגד 'חוק בתי הדין' הקובע כי בתי הדין הרבניים יוכלו לדון גם בדיני ממונות: "זה יכניס קרע לחברה, קרע מיותר, קרע מסוכן שאינו נחוץ" (משפט)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הרב הראשי ונשיא העליון בדימוס (צילום: פלאש 90 )

נשיא בית המשפט העליון בדימוס אהרן ברק נגד חוק בתי הדין - אותו ביקש נשיא בית הדין הגדול הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, חוק הקובע כי בתי הדין הרבניים יוכלו לדון גם בדיני ממונות.

בראיון ל'ידיעות אחרונות' אמר השופט ברק: "קחי למשל את הצעת החוק שלפיה בית הדין הרבני יכול לשמש כבורר. בית המשפט העליון פסק נגדה, וקבע שבוררות כזאת היא בניגוד לחוק הקיים. אבל גם אם יתקנו את החוק, זה יהיה לא טוב. לא עולה על הדעת להפוך שופטים מחוזיים, שופטי שלום או שופטים של בית המשפט העליון לבוררים, אז למה שלשופטי בית הדין הרבני כן יאפשרו את זה?".

לדבריו: "כשישנם שני ברי פלוגתא דתיים, מי שחלש יותר לא תהיה לו ברירה אלא ללכת לשם, משום שאם לא, יוציאו עליו 'פתשגן'".

ומיהו הצד החלש?

"קודם כל, הנשים. גם ככה המעמד של האישה החרדית קשה ביותר: היא מיעוט בתוך מיעוט. צריך להגן עליה כמיעוט. הרעיון של הצעת החוק לא מוצלח. עכשיו יש רעיון נוסף עוד יותר גרוע: לשנות את חוק שיפוט בתי דין רבניים, ולאפשר לבתי הדין הרבניים לעסוק בענייני חוזים, נזיקין ועניינים אזרחיים נוספים. מתפתח כאן משפט ישראלי אזרחי־דתי מקביל למשפט האזרחי. זה יכניס קרע לחברה, קרע מיותר, קרע מסוכן שאינו נחוץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר