שקד תוקפת את ברק: "דרכך מובילה לעריצות המיעוט"

שרת המשפטים איילת שקד במתקפה נגד נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק: "אתה תמשיך כנראה לדבוק בדרך של פרשנות מרחיבה ככל הניתן שמביאה אותנו היישר למחוזות עריצות המיעוט" (משפט)

שקד וברק (צילום: פלאש 90)

נשיא בית המשפט העליון בדימוס אהרן ברק העניק בסוף השבוע ראיון מקיף לעיתון 'ידיעות אחרונות' והצליח לעורר את חמתה של שרת המשפטים איילת שקד שהגיבה במאמר ארוך וזועם.

שקד פנתה לברק: "שפט אחד שאמרת בראיון תפס אותי במיוחד ויש בו משהו: 'אם חוק יסוד החקיקה יעבור זה יחזיר את המשפט הישראלי 25 שנה אחורה'.

"התכוונת בוודאי למהפיכה החוקתית שחוללת ושהדמוקרטיה הישראלית עוד לא סיימה ללקק את הפצעים שזו יצרה בה".

"ובכן" כתבה שרת המשפטים: " החדשות הטובות הן שלצד חוק זה גם שאר העניינים שאני עמלה עליהם בשלוש השנים האחרונות, מקדמים אותנו לקראת יישור המסילה שהתעוותה לפני חצי יובל".

שקד לא הסתירה את המטרות שלה במשרד המשפטים וכתבה לברק: "כל יום במשרד המשפטים אני מתקדמת עוד צעד ביצירת אלטרנטיבה דמוקרטית למהפיכה החוקתית".

לדבריה: "אתה טוען ששאלת השמרנות לא רלוונטית במינוי שופטים. מדוע? לטענתך כל השופטים עשויים מקשה אחת. אין הבדל בין שמרנות לאקטיביזם. אולי בגלל שב"משפחה" כולם חושבים אותו דבר. ומי שלא - לא מתחתן איתנו".

שרת המשפטים המשיכה ותקפה את מינוי השופטים בתקופת ברק: "לאורך שנותיך כנשיא בית המשפט העליון מינוייך היו כל כך מגוונים ונטולי חשיבות לענייני אג'נדה ושאר ירקות, שעמדת על רגליך האחוריות כדי שרותי ("יש לה אג'נדה") גביזון, לא תמונה לשופטת עליון. אחת המשפטניות המבריקות בישראל נפסלה על ידך. מדוע בעצם?".

בסיום דבריה עקצה השרה שקד: "יש דבר אחד שאני מסכימה איתך: אין סתירה בין היותה של ישראל יהודית ודמוקרטית. רק שכאן דרכינו נפרדות: אני דבקה בהפרדת רשויות ובדמוקרטיה אמיתית של שלטון הרוב לצד זכויות אדם; אתה תמשיך כנראה לדבוק בדרך של פרשנות מרחיבה ככל הניתן שמביאה אותנו היישר למחוזות עריצות המיעוט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר