כחודש אחר הרצח

לאחר אישור הממשלה: שמחה בחוות גלעד • צפו

הממשלה אישרה באופן רשמי את חוות גלעד, הישוב בו התגורר הרב רזיאל שבח הי"ד. משפחתו דרשה שהמקום יאושר אחר הרצח. האלמנה: "הפכת מספדי למחול לי" (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
יעל שבח מתחבקת עם אמה עם היוודע הבשורה (צילום: סטילס: מירי צחי. מועצה אזורית שומרון. וידאו: רועי חדי)

היום (א') לאחר 15 שנים של מאבק הודיעה הממשלה על אישור חוות גלעד ולמעשה הקמת ישוב חדש בשומרון.

מייד לאחר שנודע ליעל שבח אשתו של רזיאל שבח הי"ד על הירצחו של בעלה היא פנתה לראש מועצת שומרון יוסי דגן וביקשה ממנו לסייע לה להביא תשובה אמיתית לרצח. אישור חוות גלעד. הישוב חוות גלעד הוקם ב 2002 ע"י איתי זר ואשתו בת ציון. כתשובה לרצח אחיו של איתי. גלעד זר. על אדמות אותן רכש אביו של גלעד זר - משה זר. מאז סירבה הממשלה לאשר את הקמת הישוב למרות שהוא נבנה על אדמות פרטיות של יהודים. ונמצא בבעלות פרטית ללא ספק.

כאמור היום החליטה הממשלה על הקמת הישוב על בסיס הצעת מחליטים של שר הביטחון. את ההודעה על אישור הישוב קיבל ראש מועצת שומרון יוסי דגן משרת התרבות ח"כ מירי רגב, ומסר את ההודעה ליעל שבח ליו"ר הישוב שלום דוד מן, למשה זר ולאיתי זר שנכחו במקום ולתושבי הישוב כולו שהגיבו במחיאות כפיים נלהבות ולאחר מכן אף יצאו בריקודים.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר: "זה רגע היסטורי ומרגש. למשפחת שבח, לישוב חוות גלעד, למדינת ישראל כולה. החלוצים של חוות גלעד הוכיחו כי לא ניתן לנצח את הרוח. זהו ניצחונה של האמת ושל הציונות מעל הכל".

דגן הודה לראש הממשלה לשר הביטחון ולשרי הממשלה שנרתמו לנושא ופעלו לאישור הישוב ולהגשמת צוואתו של הנרצח הרב רזיאל שבח הי"ד.

יעל שבח אלמנתו של הרב רזיאל הי"ד אמרה ברגע בו קיבלה את הבשורה: "חבל שהגענו ליום הזה. אבל אם כבר הגענו אז אני שמחה שאנחנו מצליחים להוציא ממנו את התשובה המנחמת ביותר שיכולה להיות. רזיאל בטח היה אומר שצריך להגיד הלל, ושככה נראית הגאולה".

איתי זר ממקימי היישוב לזכר אחיו: "אני מאוד מתרגש מאוד שמח. אנחנו לא שוכחים לא את גלעד ולא את רזיאל. אני בטוח שרזיאל שמח ומחייך עכשיו למעלה. האמנו תמיד שחוות גלעד תהיה יום אחד ישוב מן המניין. זה קרה יותר מהר ממה שחשבנו. ואנחנו גאים בממשלתנו שהלכה על הצעד הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר