המאבק של הפלג

השופטת המליצה לעיריית בני ברק להתחיל לפרסם ב"הפלס"

מלחמת החרמות למען ונגד בטאון הפלג הירושלמי - "הפלס": בית המשפט המליץ לעיריית בני ברק להתחיל לפרסם בעיתון בתוך 14 יום - בעיתון מסמנים את המטרות החדשות (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
במרכז: עורך 'הפלס' נתי גרוסמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בטאון 'הפלס' רושם ניצחון במאבקו נגד עיריית בני ברק: בית המשפט המחוזי ביפו למשפטים מנהליים הודיע היום (ראשון) כי הוא ממליץ לעיריית בני ברק להתחיל לפרסם מודעות גם בבטאון הפלג הירושלמי בתוך 14 יום.

השופטת מיכל אגמון גונן כתבה בהחלטה: "בית המשפט המליץ למשיבות כי העתירה תתקבל, הפרסום יכלול את כל העיתונים המתפרסמים הן בתפוצה ארצית, הן במגזר החרדי או לחלופין, הפרסום יבוצע בעיתונים הנפוצים בארץ ובעיתונים הנפוצים במגזר החרדי, מבלי לנקוב בשמות של עיתונים כלשהם".

באשר לפרסומים של העירייה עצמה, העירייה תנקוט בהליך מכרזי לגבי פרסום בעיתונים, "שאז יהיה עליה לפנות, ככל שמדובר בפרסומים למגזר החרדי, לכלל העיתונים במגזר החרדי, לרבות העיתון של העותרת. העירייה תודיע את עמדתה לבית המשפט בתוך 30 ימים מהיום".

עיריית בני ברק (צילום: פלאש 90)

"אשר לפרסומי העירייה – ככל שהעירייה תקבל את עמדת בית המשפט, יהיה עליה להתחיל בהליך מכרזי באופן מיידי ולא יאוחר מתוך 14 ימים נוספים לגבי פרסומים עתידיים של העירייה" נאמר.

גורמים בעיריית בני ברק הבהירו הערב כי "בניגוד לפרסומים כאילו בית המשפט חייב את עיריית בני ברק לפרסם בהפלס הננו להביא את מה שהמליץ לפשרה כפי שנוהג תמיד בית המשפט להמליץ וכדלהלן. א. בית המשפט לא פסק דבר. הוא רק ממליץ לעירייה שפרסומי תכנון ובנייה יוכלו אנשי הפלס לפרסם את הפרסומים שלהם גם בהפלס. ב. העירייה יכולה להתנגד גם לזה ולדחות זאת".

"בנוגע לפרסומי העירייה עצמה בית המשפט ממליץ לעירייה לצאת למכרז ומדגיש כי העירייה יכולה להכניס תנאים מגבילים כמו גודל תפוצה וותק של העיתון. וגם על זה העירייה יכולה להשיב שאיננה מעוניינת גם בזה ואז תהיה פסיקה בכתב" הוסיף הגורם בעירייה.

גורמים בעיתון "הפלס" אמרו ל"כיכר השבת" כי "ההחלטה היום של ביהמ"ש, הינה שלב ראשון של עשיית צדק שתגרור בעקבותיה עתירות והחלטות נוספות, עד להסרת החרם העברייני נגד עיתון הפלס. בזאת פנייתנו לכל מחזיקי החרם, הסירו ידיכם או שתיאלצו לעשות זאת בבית המשפט".

עורך העיתון נתי גרוסמן, לאחר מעצרו במסגרת החשד לסחיטה. ארכיון (באדיבות המצלם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר