לקראת חג הפורים

רבה של טבריה נגד מצעד 'עדלאידע': "משחית את הנפש"

רבה של העיר טבריה, הגאון רבי משה בוחבוט, יוצא נגד השתתפות תלמידות בתהלוכת ה'עדלאידע' • "השתתפות במצעד כזה משחית את נפשן של התלמידות ומחובת ההורים להרחיקן", כתב הרב (ארץ)

הגאון רבי משה בוחבוט (באדיבות המצלם)

רבה הנבחר של העיר טבריה, הגאון רבי משה צבי בוחבוט, ויצא נגד השתתפות תלמידות בתהלוכת ה'עדלאידע' הנערכת בערים רבות בימי חג הפורים.

לפי הדיווח הבוקר (שני) ב'ידיעות אחרונות', הרב בוחבוט נשאל על ידי הורים לתלמידות בבית הספר היסודי הממלכתי-דתי 'נעם ישראל' בטבריה, האם מותר להן לשתף פעולה עם החגיגות שמארגנת העירייה.

יצוין כי בשנה שעברה עיריית טבריה טענה כי השתתפו במצעד יותר מ-20 אלף תלמידים, הורים ותושבים.

תשובתו של הרב בוחבוט להורים משתרעת על פני שני עמודים, בה הוא קובע כי "עצם קיום המופע הוא דבר האסור ע"פ ההלכה".

הרב בוחבוט מצטט בתשובתו את דברי רבי יהודה החסיד שאמר כי "אל תערב בנים ובנות יחדיו פן יחטיאו ויבואו לידי עבירה", והוסיף ציטוט מהנביא ירמיהו: "'אז תשמח בתולה במחול', כלומר לבדה, 'ובחורים וזקנים יחדיו'".

רבה של טבריה הוסיף וכתב כי "אמרה תורה, אנשים לבד ונשים לבד, כשיצר הרע שולט על אחת כמה וכמה, וכל שכן כאשר הדבר נעשה בפריקת עול מוחלטת, שעצם העירוב גורם למכשול אצל מציגי המופע, וכל שכן כשהנשים והגברים לבושים שלא בצניעות, ועוד כשהם שרים יחדיו, שהוא דבר אסור על פי ההלכה".

"ודאי שאין לשתף איתם שום פעולה מפני שעל ידי זה יש חיזוק ידי עוברי עברה, וכל שיתוף או סיוע מגביר את המודעות להמשך פעילותם של המארגנים, ואילו כל מניעה מצד המשתתפים תגרום לדיכוים של מופעים אלה בסיעתא דשמיא", מסכם הרב את תשובתו.

"למותר לציין, כי מלבד החיוב לחנך את ילדינו לקיים את מצוות היום בקדושה ובטהרה, שומה עלינו להדריכן בסור מרע, ובוודאי שהשתתפות במצעד כזה משחית את נפשן של התלמידות ומחובת ההורים והמחנכים להרחיקן מאירוע זה", הוסיף הרב בוחבוט.

ראש עיריית טבריה, יוסי בן דוד, אמר ל'ידיעות' כי "התהלוכה תתקיים כפי שנקבע". לדבריו, "בתי ספר חרדים בהם נהוגה הפרדה לא חויבו להשתתף בתהלוכה".

"אני מנהל את העיר הזו וכל תושבי העיר מוזמנים לעדלאידע. לא אסכים לשום כפייה דתית או לא דתית", הוסיף ראש העיר.

הגאון רבי משה צבי בוחבוט, רבה הראשי של טבריה מסר ל'ידיעות' כי "נשאלה שאלה מפי הורי תלמידות בית הספר נועם ישראל שהרשות כופה עליהן להשתתף. השאלה הגיעה בפקס. דעת תורה קובעת שאי אפשר להשתתף באירוע כזה. בנסיבות כאלה אסור להן להשתתף באירוע. אם שואלים אותי מה דעת תורה זו דעת התורה. לא ברור למה מאלצים את ההורים לשלוח את הבנות לאירוע כזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר