בשווי עשרות מיליונים

כמויות אלכוהול יובאו לישראל בהליך מזויף

ארבעה עצורים ועוד עשרה מעוכבים לחקירה, בחשד לעבירות הלבנת הון, זיוף ומרמה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, באמצעותן הם ייבאו אלכוהול אל תוך שטחי ישראל (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
חביות אלכוהול (צילום: Yahav Gamliel/Flash90)

המשטרה עצרה הבוקר (שני) ארבעה מתושבי הצפון ועיכבה לחקירה עשרה נוספים, בתום חקירה סמויה בת שנתיים, בחשד לעבירות הלבנת הון, זיוף ומרמה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, וזאת במסגרת המלחמה ב"פיגועים כלכליים" שמסבים נזק רב לכלכלת ישראל.

על פי החשד, הארבעה נהגו לאורך שנים לייבא ארצה אלכוהול ממספר מדינות באירופה בהיקף של עשרות מיליוני ש"ח, תוך זיוף תעודות הרכש והמשלוח, באופן המציג לרשויות המס בארץ קבלות פיקטיביות של סכומי תשלום נמוכים מהמקור ובהתאמה - שילמו פחות מסי ייבוא, מכס ומע"מ, וכך שלשלו לכיסם במרמה מיליוני שקלים.

הבוקר כאמור הפכה החקירה לגלויה, עם מעצרם של ארבעת החשודים המרכזיים ועיכוב חשודים נוספים, ביניהם מנהלי חשבונות וכדומה. כמו כן, בלשי ימ"ר חוף, יחד עם חוקרי יחידת מכס ומע"מ חיפה ברשות המסים, ערכו חיפוש בבתים ובבתי העסק שבבעלות החשודים, על מנת לתפוס מסמכים, מחשבים והתקני אחסון, המכילים מידע שיכול לקשור אותם לעבירות המיוחסות.

יצויין, כי החקירה בראשיתה, וצפויים מעצרים נוספים. ככל שיעלה צורך חקירתי, יובאו המעורבים לדיון בבית משפט השלום בחיפה בשעות הצהרים, בבקשה להאריך את מעצרם.

"מדובר בחקירה המשותפת למשטרת ישראל ויחידת חקירות מכס ומע"מ חיפה ברשות המסים, אשר שילבה יכולות מקצועיות במישור החקירתי והמודיעיני, לצד הפעלת סמכויות אכיפה של שני הגופים, במטרה למצות את הדין עם המעורבים במלוא החומרה ותוך פגיעה קריטית ב"צינור החמצן הכלכלי" של המעורבים למניעת עבירות נוספות, לרבות חילוט כסף, חשבונות בנק ורכבי יוקרה שבבעלותם", נמסר מהמשטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר