נחשף הדירוג

הערים ירושלים ובני ברק - שיאניות פקחי החנייה

הביקוש הגובר למקומות חניה והגידול הרב במספר כלי הרכב החדשים בישראל, משמחים ראשי ערים רבים שהחליטו להפוך מקומות חניה ציבוריים לנדל"ן שמצמיח קנסות ודמי חניה (תחבורה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
פקח חנייה. אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/FLASH90)

נתונים שנמסרו מטעם חברת 'פנגו' לעיתון TheMarker מגלים, כי בשנת 2017 חל זינוק של 28 אחוזים במספר הבדיקות שערכו פקחי החניה העירוניים ברחבי ישראל. ובמספרים - הפקחים בדקו בשנה החולפת לא פחות מ-13.5 מיליון כלי רכב חונים.

זהו גידול של כמעט פי 2.5 בתוך חמש שנים, זאת משום שבשנת 2012 נרשמו רק 5.6 מיליון בדיקות שכאלו, הנשלחות כידוע על ידי הפקח הבודק אל מסופי אפליקציות החניה - שפנגו היא הפופולרית שבהן.

פילוח הנתונים מעלה את הדירוג הבא: עיריית ירושלים היא שיאנית בדיקות הפקחים, אחריה תל אביב, במקום השלישי בני ברק, ובהמשך באר שבע, נתניה, חיפה, רחובות, רמת גן, אור יהודה וראשון לציון.

ההסברים שמספקים בפנגו לזינוק במספר בדיקות הפקחים - שברמה הארצית מתבצעות בכל שנייה - הם הגברת האכיפה ברשויות והצטרפות רשויות נוספות להסדרי חניה בכחול-לבן, חניה ציבורית בתשלום.

כמו כן, בערים ירושלים, אשדוד, בני ברק ובאר שבע הסירו לחלוטין את המדחנים משטחן, ובעקבות כך בירושלים כבר עלה בכ-20 אחוזים השימוש באמצעים דיגיטליים לתשלום על חניה.

נחשף גם דירוג הערים העמוסות לחניה: ירושלים במקום הראשון בהפעלות חניה בכחול-לבן, אחריה הערים תל אביב, חיפה, פתח תקווה, נתניה, בני ברק ורמת גן תופסות את המקומות 4–7 בהתאמה.

ולפי אזורים - באזור המרכז מתבצעות 41 אחוזים מהפעלות החניה במדינת ישראל, אחריו מרחב ירושלים עם 17%, אזור הצפון עם 16% ובדרום ובשרון רק 13 אחוזים מהפעלות החנייה בכל אחד מהם.

ואלו הם רווחי העיריות מקנסות החנייה: עיריית תל אביב-יפו הרוויחה בשנת 2015 כ-130 מיליון שקל, מחלוקת 817 אלף דו"חות חניה - מה שמשקף ממוצע של כ-160 שקלים לדו"ח בודד. הרווח ב-2017 מוערך כבר בכ-150 מיליון שקלים.

נתונים מעניינים נוספים שנמסרו מפנגו, הן כי השעה שנמדדה כעמוסה ביותר לחניה בחניונים ובכחול-לבן ב-2017 היתה בין 11 ל-12. עומס הפעלות החניה בחניונים מתחיל ב–11:00, ונמשך עד שעות אחר הצהריים המאוחרות.

כמו כן, מתוך 20 האזורים הכי מבוקשים לחניה בישראל, 14 נמצאים בתל אביב, שלושה בירושלים, שניים בעיר רחובות ואחד ברמת גן. זאת ועוד, בירושלים יש הרבה פחות חניונים מבגוש דן, וזו אחת הסיבות שהמחיר לשעת חניה בחניון ירושלמי גבוה יותר מבאזור המרכז.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר