ניצחון על דאעש?

האמריקאים מדללים את כוחותיהם בעיראק

ההכרזה העיראקית לפני כמה חודשים לאחר גירוש דאעש מהעיר מוסול על ניצחון נגד ארגון הטרור, מביאה את האמריקאים לדלל את כוחותיהם בעיראק ולהעבירם (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

האם דאע"ש אכן נוצח? לפי דובר בממשלת עיראק שאמר היום (שני) שכוחות אמריקניים התחילו לעזוב את המדינה, בעקבות ההכרזה אשתקד של בגדד על ניצחון במלחמה נגד דאעש, התשובה היא כן, אם כי לא ברור עדיין מה המשמעות של כך גם בזווית הסורית.

"הקרב נגד דאעש נגמר, ולכן הנוכחות האמריקנית תקטן", אמר הדובר סעד אל חדיתי. הוא הדגיש שדילול הכוחות לא מהווה את התחלתה של נסיגה מלאה של הכוחות האמריקניים, בכל אופן לעת עתה.

כזכור, לפני כחצי שנה, ראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבאדי, הודיע רשמית, כי המערכה לשחרור מוסול מידי דאעש הסתיימה. "אני מודיע מכאן על סופה, כישלונה ומפלתה של מדינת הטרור שעליה הכריז דאעש במוסול", אמר אל-עבאדי מוקף בחיילים עיראקים חוגגים.

"הודות להקרבה של העיראקים הצלחנו, השבח לאל, להשיג את הניצחון על ה'מדינונת' המגונה והרצחנית הזו, שתיזרק לפח הזבל של ההיסטוריה", אמר אל-עבאדי לקול תרועות חייליו.

גם הקואליציה הבינלאומית שמובילה ארה"ב נגד ה"מדינה האסלאמית", הודיעה שהמערכה הסתיימה. הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ בירך על ההודעה העיראקית ומסר, כי הימים של דאעש "ספורים".

בנובמבר פרסם הפנטגון דו"ח שקבע ש-8,892 חיילים אמריקנים נמצאים בעיראק. בכיר עיראקי שמקורב לראש הממשלה חיידר אל-עבאדי אמר, שבסך הכול יעזבו את עיראק 60% מהכוחות האמריקניים.

מוקדם יותר דיווחה סוכנות הידיעות AP, שחיילים אמריקנים מועברים במטוסים מעיראק לאפגניסטן, יחד עם נשק וציוד צבאי. לפי הדיווח, שמתבסס על קבלנים מערביים, עשרות חיילים אמריקנים בעיראק טסו לאפגניסטן בשבוע החולף ככל הנראה כחלק מההערכות החדשה של האמריקאים באזור.

שני גורמים עיראקים סיפרו ל-AP, שהקואליציה הבינלאומית שמובילה ארה"ב נגד דאעש הגיעה להסכם להפחית את מספר הכוחות בעיראק – לראשונה מתחילת המבצע נגד ארגון הטרור שנפתח לפני יותר משלוש שנים.

כזכור, ארה"ב פלשה לעיראק ב-2003 והפילה את משטרו של הדיקטטור סדאם חוסיין. הנוכחות האמריקנית במדינה הגיעה לשיאה ב-2007, אז היו במדינה כ-170 אלף חיילים של צבא ארה"ב, אך מאז רובם הוחזרו לארה"ב לאחר הכישלון האמריקני להשליט סדר במדינה.

באוגוסט 2014 ביצעה ארה"ב לראשונה תקיפות אוויריות נגד דאעש בעיראק, ובשנים שחלפו מאז העניקה סיוע משמעותי לכוחות העיראקיים – שזכו להישגים גדולים, בראשם שחרור העיר מוסול שכאמור מהווה ניצחון סימבולי ומשמעותי על ארגון הטרור הרצחני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר