"לא חוששים מאלי ישי"

יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור על גיוס בנות: "לא כצעקתה"

בטוח בהצלחת 'חוק המרכולים', השר ליברמן עושה טעויות, הפתרון לחוק הגיוס - קרוב, החשש מגיוס בנות - לא כצעקתה ולא חושש מאלי ישי • צפו בראיון עם ח"כ יואב בן צור, יו"ר סיעת ש"ס (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום וידאו: כיכר השבת; תמונה: Yonatan Sindel/Flash90)

ראיון מיוחד: יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור, חבר ועדת חוץ וביטחון, מתייחס בראיון ל"כיכר בכנסת" לנושאים הבוערים. טוען כי חוק המרכולים "יביא לכך שיהיו צמצומים בחילולי השבת", על ליברמן הוא אומר כי "עשה ועושה טעויות", מבטיח שאנחנו לקראת פתרון בחוק הגיוס, מבהיר כי נושא 'גיוס בנות' "לא כצעקתה", ומצהיר כי ש"ס לא חוששת מאלי ישי לקראת הבחירות לרשויות המקומיות.

כפי שדווח ב"כיכר השבת", חברי הכסת של ש"ס סרבו להגן על אריה דרעי כשחוק המרכולים היה בכותרות, בפתח הראיון מסביר ח"כ בן צור את שתיקת הח"כים ואומר: "ככל שאנחנו צריכים לדבר - אנחנו מדברים. ככל שאנחנו מתבקשים לדבר - אנחנו מדברים".

לדבריו: "התוצאות של חוק המרכולים אולי לא יהיו במיידי, אבל במהלך הזמן תראו שהתוצאות של החוק הזה הן התוצאות הנכונות שצריכות להיות לעם ישראל כולו. אנחנו בטוחים שהחוק הזה יביא לכך שיהיו צמצומים בחילולי השבת".

ח"כ יואב בן צור בראיון לכתב "כיכר השבת" ישי כהן

חבר שלכם לממשלה, איווט ליברמן, הגיע בעיצומה של השבת לחנות חזיר באשדוד, גם פה יחסית שתקתם...

"אנחנו חושבים שכל האנשים שעושים פעולות כאלה ואחרות, בין אם הם שרים או ראשי ערים, הכל מכוון לצורך קבלת קולות נוספים בשביל הבחירות, לא שום דבר אחר. ראשי הערים רוצים למצוא חן בעיני הבוחרים ולהשיג באמצעות כאילו מלחמת הדת הזו קולות, אני חושב שזה בדיוק הפוך, אבל מי שיפגע בשבת - בסופו של דבר יפגע מהשבת".

מה אתה אומר לאיווט ליברמן?

"אני לא אומר. אני לא חושב שצריך לומר משהו, הדברים בעצמם מדברים, הוא עשה ועושה טעויות, אם הוא חושב שהדברים הללו יגרמו לו לקבל עוד מנדטים - אני חושב שהוא טועה".

אתה מבכירי ח"כי ש"ס וחבר ועדת חוץ וביטחון, ויחד עם אריאל אטיאס עוסק בנושא חוק הגיוס, לאן אנחנו הולכים?

"יהיה פתרון לחוק הגיוס, אנחנו לקראת פתרון, אני מקווה שנעביר אותו עוד במושב הזה".

תצמידו את החוק לתקציב המדינה?

"אנחנו חושבים שאסור להגיע למושב הקיץ עם החוק הזה, צריך להעביר אותו עוד במושב הזה. גם אם בקריאה ראשונה ובמושב הקיץ בקריאה שנייה ושלישית".

ח"כ בן צור ממהר לעבור לדבר על נושא גיוס הבנות שעלה בחודש האחרון לכותרות ואומר כי "הנושא לא כצעקתה. אנחנו נפגשים עם משרד הביטחון, אנחנו נמצאים במגעים איתם, אנחנו במגעים על התקנות שצריך לתקן, ואני רוצה לומר שברגע שיהיו תקנות לא יהיו תקלות".

אתה נותן הסברים, אז מדוע את אותם הסברים אתם לא מוסרים לרבנים הספרדים כדוגמת הגר"מ צדקה והגר"צ בוארון שתוקפים אתכם?

"אני באמת מתכוון ללכת לסבב רבנים, להסביר להם את הדברים מכלי ראשון, כדי שיבינו היכן נמצאים העניינים, אני חושב שאחרי שהם יקבלו את ההסבר, ההסתכלות שלהם תהיה שונה".

בנושא גירוש מהגרי העבודה, מה דעתך?

"הרבה שנים אנשים רק דיברו, אבל אף אחד לא באמת עשה. שר הפנים עשה מעשה, ברגישות רבה, כדי לפתור את הבעיה. אם היית משתתף בישיבת ועדת הפנים, בה השתתפו תושבי דרום ת"א... למקומות שאנחנו יודעים שאם תשלח לשם את המסתננים דינם יהיה מוות - ההסתכלות שונה. אבל כל אחד שרוצה לקבל מעמד של פליט - שיבקש בקשה. אבל מי שמחפש עבודה - מקומו לא פה".

אני רוצה רגע לחזור לנושא חוק הגיוס, החוק יגדיר את לומדי התורה כשירות בעל ערך של שירות בצבא?

"כן, אנחנו חושבים שזה החוק שאנחנו הולכים עליו, אבל זה יהיה צמוד לתקנות".

אנחנו נכנסים לשנת בחירות ברשויות המקומיות, אתם חוששים מאלי ישי?

"אנחנו לא חוששים מאף אדם. מי שראה את ההתלהבות של הנציגים בשבת גיבוש והרוח הגבית שקיבלו מהמועצת - הבין שיש פה תנועה שהולכת בכל הכוח על הכל, נגדיל את מספר הנציגים".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר