בשל חשש לשלומו

ההאקר הבריטי לא יוסגר לידי האמריקאים

בריטי בשם לאורי לאב הלוקה בתסמונת אספרגר לא יוסגר לארה"ב למרות שהיה מעורב בסדרת פריצות למחשבי הסוכנויות האמריקאיות וגרם להן לנזקים עצומים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
לאורי לאב ליד בית המשפט (צילום: שאטרסטוק)

בריטי שהואשם במתקפות סייבר נגד סוכנויות של הממשל האמריקני זכה היום (שני) בערעורו, ולא יוסגר לארה"ב. מדובר בלאורי לאב, בן ה-32, שלוקה בתסמונת אספרגר, הוא הואשם במעורבות בסדרת פריצות ב-2012 ו-2013 למחשבים של סוכנויות אמריקניות - כולל ה-FBI, הצבא, הסוכנות להגנה מטילים והפדרל ריזרב להם גרם לנזק אדיר.

שלושה כתבי אישום הוגשו נגדו בארה"ב, והחשש של לאב היה שאם יישפט בארה"ב ייגזר עליו מאסר עולם על מעשיו. לאב אמר כי במצב כזה הוא עלול לשים קץ לחייו. "אני מאוד שמח, מרגיש הקלה ומודה לבית המשפט העליון ולשופטים", אמר לאב הנרגש, מוקף בתומכים, מחוץ לבית המשפט אחרי שזכה בערעור.

לאב זכה מטבע הדברים לתמיכה נרחבת בקרב פורעי חוק למיניהם, ביניהם תומכי הפלסטינים, שראו בפגיעה בארה"ב מעשה גבורה ובלאב גיבור.

בית משפט בערכאה נמוכה בלונדון כבר אישר ב-2016 את הסגרתו לארה"ב. אך לאב, המאובחן כסובל מדיכאון קליני ומאקזמה קשה, מקבל טיפול תרופתי נרחב ונתמך על ידי הוריו, ערער על ההחלטה בבקשה לבטלה.

"הגענו למסקנה שההסגרה של לאב תהיה קטלנית, בהתחשב במצבו הגופני והנפשי", כתבו שני שופטי העליון בהחלטתם. עורכי דינו הבהירו שהוא לא מתחמק מהעמדה לדין, ומוכן להישפט בבריטניה על מעשיו. הרשויות האמריקניות מסרו שלאב מקושר לקבוצת ההאקרים הבינלאומית "אנונימוס", ושמעשיו גרמו לארה"ב לנזק של מיליוני דולרים.

מקרהו של לאב הוא השימוש המוצלח הראשון בתיקון משפטי שמאפשר לשופטים למנוע הסגרה של נאשמים בריטים שיש חשש לשלומם אם יוסגרו. התיקון הוצג כבר ב-2013 אחרי שראש ממשלת בריטניה תרזה מיי, אז שרת הפנים, מנעה את הסגרתו לארה"ב של גארי מקינון, האקר סקוטי שלוקה אף הוא באספרגר. מיי אמרה שמצבו של מקינון חמור ושהסגרה למדינה אחרת תהיה הפרה של זכויות אדם.

"הסיבה שעברתי את הסיוט הזה היא לא רק כדי להציל את עצמי מחטיפה ומכליאה של 99 שנה במדינה שלעולם לא ביקרתי בה, אלא כדי לקבוע תקדים כדי שזה לא יקרה לאנשים אחרים בעתיד", אמר היום לאב הנרגש ליד בית המשפט.

קיים טודנר, משרד עורכי הדין שמייצג את לאב, מסר שמדובר בפסיקה פורצת דרך. "מערכת המשפט הבריטית נקטה עמדה שאנחנו צריכים להתמודד עם הנושא בעצמנו, במקום לקבל את הדישות של הממשל האמריקני", נמסר בהודעת המשרד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר