הרצח בשומרון

מרים בן גל: איבדתי את בעלי על אדמת ארץ ישראל

אלמנתו של הנרצח בפיגוע הדקירה ליד אריאל בתגובה ראשונה לאחר הרצח המזעזע של בעלה בעת שהמתין לטרמפ לשמחת הברית של אחיינה. הלווייתו תיערך הבוקר (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
משפחת בן גל בימים מאושרים יותר (צילום: באדיבות המשפחה)

"היום בצהריים איבדתי את בעלי על אדמת ארץ ישראל. הוא נרצח בגלל שהוא יהודי. אני פה בבית שלי. בבית שהוא לא יחזור אליו. נקבור אותו פה בהר ברכה ביישוב שהוא כל כך אהב וכל כך רצה לפתח", אמרה אמש (שני) מרים בן גל, אלמנתו של הרב איתמר בן גל הי"ד שנרצח בפיגוע דקירה ליד אריאל.

הוא היה בדרכו לברית של אחיינה של מרים והמתין לטרמפ שייקח אותו לכיוון אך אז נרצח בדרכו לאירוע. המחבל שרצח את הרב בן גל, עבד אל כרים עאדל עאסי, ערבי ישראלי מיפו, נמלט מהזירה בכניסה לאריאל - והמצוד אחריו נמשך.

הרב בן גל (29) גדל ברחובות ולימד בישיבת בני עקיבא בגבעת שמואל. הותיר אחריו את אלמנתו מרים וארבעה יתומים קטנים.

יוני הישראלי, מזכיר היישוב הר ברכה וחברו של הנרצח, אמר: "אנחנו אנשי הר ברכה המומים וכואבים את הירצחו של אהובנו ויקירינו שנרצח על ידי חיות אדם".

הישראלי ציין עוד כי "איתמר היה אדם מיוחד, דינמי, נמרץ, צעיר ורענן, מלא בכוחות חיים, שהקדיש את החיים שלו לחינוך ולהוספה של חיים, להוספה של תורה. אנחנו כאן בהר ברכה מתכוונים להמשיך בדרך שלו להפריח את השומרון לבנות בתים כתשובה הולמת לכל אל שמנסים לקעקע את צעדינו".

תיעוד הרצח ממצלמות האבטחה

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לפיגוע בפתח ישיבת סיעת הליכוד: "אנחנו שולחים תנחומים למשפחה. כוחות צה"ל והשב"כ נמצאים במרדף אחר המרצחים או המרצח ואנחנו נמצה איתם את הדין. אלה רגעים קשים, אבל העם מתאחד ברגעים כאלה. אני שם מבטחנו אצל כוחות הביטחון שעושים עבודה מעולה כדי להגן עלינו". מנגד, בחמאס בירכו: "פיגוע הדקירה מוכיח שאינתיפאדת אל-קודס נמשכת".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן התייחס גם הוא לפיגוע הרצחני: "איתמר בן גל נרצח על ידי טרוריסט צעיר מלא בשנאה והסתה. צריך לחשוב על ארבעת ילדיו שיגדלו בלי אבא ואשתו שתחיה לבדה. זה לא מעשה של פרטנר לשלום".

מרדף עדיין נערך אחר המחבל שהצליח להימלט מהמקום לאחר הרצח. לפי דיווחים פלסטיניים, כוחות גדולים של צה"ל נכנסו לכפר כיפל חארס בחיפוש אחר המחבל.

הלוויית של הרב בן גלו תיערך הבוקר בשעה 10:45 ביישובו הר ברכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר