התושבים זועמים

החלו ההכנות לפינוי נתיב האבות בגוש עציון

15 מבנים אמורים להיות מפונים בעוד כמה שבועות מנתיב האבות בגוש עציון. כוחות הביטחון הגיעו כדי לפתוח צירים לקראת הפינוי והתושבים ניסו למנוע את הגעתם (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
השיירה שהגיעה הבוקר (צילום: מטה המאבק של נתיב האבות, מתוך ynet)

כוחות רבים הגיעו הבוקר (שלישי) ל'נתיב האבות' בגוש עציון על מנת לפרוץ דרכי גישה לצורך הפינוי המתקרב בתחילת החודש הבא במסגרת החלטת בג"ץ.

אנשי היישוב שהגיעו למקום התעמתו עם הכוחות וניסו לבלום אותם. שוטרי מג"ב נמצאים במקום ומנסים לשלוט על האירוע. הכוחות הציגו לתושבים צו אלוף שבו נכתב כי השטח שבו הם עובדים סגור. על פי דיווח התושבים ישנם כ-11 טרקטורים במקום שפועלים בשטח ומנסים לפתוח צירים.

התושבים הזועמים טוענים כי לצורך הפינוי הופקעו אדמות פלסטיניות, "זה אבסורד, מפנים אותנו בגלל טענות על שטח שלא אומת בכלל ששייך לפלסטינים ובעבור זה מפקיעים שטחים מהפלסטינים,.

מדובר על פינוי של כ-15 מבנים, שאמור לצאת לפועל בתחילת החודש הבא, הפינוי הגדול ביותר מאז פינוי עמונה לפני שנה בדיוק. בנובמבר האחרון הרסו כוחות הביטחון את מבנה הנגרייה הבלתי חוקית במאחז וגם אז הגיעו למקום מפגינים רבים שניסו למנוע את הריסת המבנה.

"התעוררנו הבוקר לקול רועש של דחפורים וכלים כבדים ותוך כמה דקות הבנו שמדובר בפעולות שנעשו על מנת להכין את השטח לקראת הפינוי", סיפרה אורית נוי מתושבי המקום. "נזעקנו ומיד הגענו למקום, שם הציגו לנו צו אלוף. אנחנו פה עומדים מול הכלים ולא ניתן להם לעבוד".

אתמול נפגשו התושבים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט כשהם מביאים איתם גם את ילדיהם הקטנים ודרשו מהם לסייע להם להיאבק נגד הפינוי. לדברי התושבים, נתניהו ובנט אמרו להם כי הם פועלים עבורם ומנסים למצוא פתרונות משפטיים ראויים לבעיה שנוצרה.

במהלך החודשים האחרונים מנסים במשרד המשפטים ובלשכת היועץ המשפטי לממשלה למצוא פתרונות עבור תושבי נתיב האבות. נכון לעכשיו נמצאה עבורם חלקה, שאליה יוכלו לעבור למשך 3 שנים ובמקביל ינסו לעבוד על הכשרת המאחז. יצוין, כי תושבי עמונה עדיין נותרו ללא פתרון למרות כל הבטחות נתניהו וממשלתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר