מפעים

הגר"ד יוסף סיפר: כך מרן זצ"ל לא הרגיש את הטיפול הכואב

הרופאים הבטיחו טיפול פנימי וכואב, הכולל סבל רב וצווחות נוראות, אך בזכות הלימוד במסכת בבא בתרא, מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, כלל לא הרגיש את הטיפול ותמה על העיכוב (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(וידאו: בן ציון שריף; תמונה: פלאש 90, דוד כהן - פלאש 90)

מפעים: ארבע וחצי שנים לאחר פטירת מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל, והסיפורים על גדולתו ושקיעתו בלימוד התורה ממשיכים להיחשף לציבור.

במהלך שיעורו השבועי בבית המדרש 'יחווה דעת' בירושלים, סיפר בנו, הגאון רבי דוד יוסף - חבר מועצת חכמי התורה, כיצד היה עד - יחד עם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי - לטיפול רפואי פנימי - מעין ניתוח - שמרן זצ"ל עבר ללא הרדמה אך לא הרגיש את הכאבים מאחר והיה שקוע סוגיה במסכת בבא בתרא.

וכך משחזר הגר"ד יוסף: "מעשה שהיה: לפני יותר מעשרים שנה, אבא שלי היו לו כאבים, הלכנו לבית חולים, הביאו רופאים מומחים, אחרי הבדיקות אמרו כך: צריך לעשות לרב טיפול פנימי, שזה כואב מאוד מאוד, בן אדם בשר ודם קשה לו מאוד לסבול את הכאב, הטיפול הזה כולו בין עשר דקות לחצי שעה, אבל - זה ייסורים וכאבים, והם אמרו שיש אפשרות לעשות את זה בהרדמה מלאה, בחדר ניתוח, רופא מרדים, ניתוח, ואז הוא יהיה בבית חולים שלושה ימים, ויש אפשרות לעשות את זה בלי הרדמה ומיד לאחר הטיפול ילך לבית, אבל זה כואב.

"שנינו אמרנו פה אחד, צריך לשאול אותו, שאלנו, הוא נאנח ואמר 'שלושה ימים ביטול תורה? זה יותר מדי, נעשה בלי הרדמה', הרב ממש פחד מזה. אמרו לו שזה כואב והכינו אותו. הוא אמר לי 'רוץ לבית כנסת של הבית חולים תביא לי מסכת בבא בתרא, אולי זה יקל עלי'".

בשלב הזה משחזר חבר המועצת את רגעי הניתוח: "הם אמרו לו לשכב על הצד, הרב פתח את הגמרא ולמד, אמרו לנו לצאת ואמרו לנו בשקט, 'אתם תשמעו צווחות נוראות, תבינו - ככה זה, אל תיכנסו, אנחנו נחזיק אותו, הכל יהיה בסדר'. הם קשרו לו את הרגליים, והוא ישב ללמוד, ישבנו בחוץ ואמרנו תהילים, שמענו את הרופאים אבל לא שמענו כלום מהרב, הם סיימו את הטיפול ופתחו את הדלת ואמרו שאפשר להיכנס".

כעת מספר הבן עד כמה אביו הגדול היה שקוע בלימוד: "אני נכנסתי ואמרתי לרב: 'אבא איך אתה מרגיש?', הוא אמר לי בכעס: 'כמה זמן הם יכולים לצער אותי? שיתחילו כבר את הטיפול!', אמרתי לו 'הם כבר גמרו', הוא אמר 'כבר'?', הוא היה שמח".

הרב סיפר על תגובות הרופאים: "הם אמרו לנו שהם מעולם לא ראו תופעה כזו שבן אדם לא הרגיש את הטיפול הזה ולא צעק".

"זה היה אבא שלי", סיכם רבי דוד יוסף, "הוא היה מתמיד גדול, וחלק גדול מזה שהוא הצליח להתעלות בלימוד זה היה הריכוז שלו, היה שוכח עולם ומלואו כשהיה לומד תורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר