בפיקוד הצפון

הקבינט הביטחוני קיים דיון מיוחד על המצב בצפון

חברי הקבינט הגיעו לפיקוד הצפון בצה"ל, לשמיעת סקירה ביטחונית מפורטת וקיום דיון מיוחד עם הדרגים הבכירים בשטח, לאור המתח ההולך וגובר מול חיזבאללה ואיראן (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
נתניהו והקבינט עם מפקדי צה''ל בצפון (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

שרי הקבינט המדיני-ביטחוני שמעו היום (שלישי) סקירה ביטחונית שהוקדשה להתפתחויות האחרונות בזירה הצפונית, בביקור שערכו בפיקוד הצפון של צה"ל.

הסקירה המקיפה, שנערכה בתצפית ברמת הגולן, באה על רקע הקצנת המסרים הישראליים על החשש מפני התבססות איראן בסוריה ובלבנון, כשבאחרונה מתוכננת כידוע הקמתם של מפעלי טילים מדויקים עבור חיזבאללה, וכן לאור איומי חיזבאללה המפורשים לפתוח באש על הכוחות שעוסקים בבניית המכשול הביטחוני החדש בגבול הצפון.

את פני הדרג המדיני קידמה כל צמרת צה"ל בראשות הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט ומפקד פיקוד צפון אלוף יואל סטריק.

בביקור המקצועי נטלו חלק ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן והשרים החברים בקבינט גלעד ארדן, איילת שקד, משה כחלון, אריה דרעי, ישראל כץ, זאב אלקין, נפתלי בנט, יואב גלנט ויובל שטייניץ.

לאחר הסיור אמר רה"מ בנימין נתניהו: "אני מסיים עכשיו סיור שערכנו הבוקר בפיקוד הצפון עם חברי הקבינט. אני מתרשם מהעבודה הגדולה שצה"ל עושה כאן כדי להגן על גבולותינו ולהגן על מדינתנו. פנינו לשלום, אבל אנחנו ערוכים לכל תרחיש, ואני לא מציע לאיש שינסה אותנו.

"באותה מידה הבטחתי לאלמנה של הרב רזיאל שבח ז"ל שאנחנו נבוא בחשבון עם רוצחו. אני רוצה לשבח את השב"כ, את הימ"מ ואת צה"ל שעשו בדיוק את זה. כך יהיה גם עם הרוצח המתועב של איתמר בן גל ז"ל. כולנו עם המשפחה, כולנו עם האלמנה".

בערוץ הטלוויזיה הממלכתי הרוסי דווח בסוף השבוע האחרון, כי שר הביטחון אביגדור ליברמן התבטא לאחרונה במלים הבאות: "תל אביב מוכנה למלחמה כוללת עם כניסה קרקעית ללבנון, במקרה של עימות צבאי עם ביירות. אנו חייבים להיות מוכנים גם לתמרון קרקעי גם כן, גם אם כלל לא נאלץ להפעיל את האופציה הזו".

כחלק מההיערכות הישראלית, בניסיון למנוע הסלמה מיותרת שתגבה חיי אדם רבים, פרסם כזכור לפני כשבוע דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס מאמר חריג וארוך בכלי התקשורת הערביים - כולל של האופוזיציה בלבנון - בו הוא התריע מפני התנהלות חיזבאללה ואיראן.

"יש לנו יכולת להשמיד את צה"ל", היתה רק אחת מתגובותיו המתלהמות של ארגון חיזבאללה למאמר זה.

כזכור, את מסרי האיום שלו במידה וימשכו העבודות על המכשול בגבול הצפון בחר חיזבאללה להעביר דרך יוניפי"ל, הכוח הצבאי של האו"ם המוצב בדרום לבנון. "לא נשלים עם העבודות מעבר לגדר", התבקש כוח האו"ם להעביר לישראל בשם חיזבאללה, באמצעות שגרירי בריטניה וארה"ב שמסרו זאת ללשכת ראש הממשלה נתניהו.

מנגד, מערכת הביטחון העבירה את תשובתה המאיימת אף היא, כי ישראל פועלת בשטח הריבוני שלה בהתאם להחלטת מועצת הביטחון בעבר, ולכן לא רק שאין בכוונתה להפסיק את בניית המכשול, אלא חיזבאללה אף "ישלם ביוקר" אם ינסה לחמם את הגזרה, והתגובה הישראלית תהיה "קשה וכואבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר