הסערה הפולנית

לבקשת רבנים: תוגש עתירה נגד "חוק השואה"

מרכז רבני אירופה ואיגוד הארגונים היהודים יעתרו לביהמ"ש בפולין כנגד "חוק השואה". הרב מרגולין: "לא ניתן להעלות על הדעת שמדינה באיחוד האירופי, תהיה רשאית לטשטש את ההיסטוריה" (בעולם)

(צילום: שאטרסטוק)

מנכ"ל 'מרכז רבני אירופה' ו'איגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA) הרב מנחם מרגולין, הודיע היום (שלישי) כי יעתור לבית המשפט הפולני לחוקה נגד "חוק השואה" שעבר בפרלמנט ובסנאט הפולני בשבוע שעבר, זאת בהתאם לבקשות שקיבל מעשרות רבנים מאירופה.

הרב מרגולין, שעתירה שהגיש בעבר לבית המשפט הפולני לחוקה הניבה את ביטול החקיקה של הסים הפולני שאסרה על שחיטה כשרה במדינה, ציין כי: "לצערנו הרב, נשיא פולין בחר להתעלם מהשגות וחששות יהודי אירופה והקהילה הבינלאומית, והחליט לחתום על החוק החדש וההזוי הזה. אנו פנינו לנשיא דודה, בבקשה לדחות את החלטתו שנוגע לחוק עד לקיום פגישה עם מנהיגים יהודיים אך לדאבוננו בקשתנו נדחתה. לפיכך החלטנו לעתור לבית המשפט לחוקה כפי שעשינו בהצלחה בעבר במאבקנו לביטול האיסור על שחיטה כשרה במדינה".

הרב מרגולין הוסיף וציין, כי "פניתי גם לראשי כל מוסדות האיחוד האירופי על מנת שינזפו בממשלת פולין. לא ניתן להעלות על הדעת שמדינה חברה באיחוד האירופי תהיה רשאית לטשטש את ההיסטוריה על ידי שימוש בחקיקה דרקונית שתאפשר לכלוא אנשים על כך שיש להם השקפה חלופית לממשלת פולין לגביי מה שקרה בימים האפלים ביותר באירופה".

"הצעת החוק, כפי שהיא מנוסחת כיום, לא רק מייצגת את הרביזיוניזם ההיסטורי הגרוע ביותר, ומהווה עלבון לזכר הנרצחים בשואה אלא מהווה התקפה ישירה על חופש הדיבור וחופש הדעה." אמר הרב מרגולין והביע תקוה כי בית המשפט לחוקה בוורשה, יעשה גם הפעם צדק".

כזכור, על פי הצעת החוק שתאושר ככל הנראה על ידי הנשיא הפולני אנדז'יי דודא יחול עונש מאסר של שלוש שנים למי שיאשים את הפולנים ברצח יהודים בשואה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר