הפיגוע באריאל

המצוד אחר המחבל: ירי חי ועימותים אלימים בשכם

כוחות צה"ל פשטו על שכם במסגרת המצוד אחר המחבל עבד אל-כרים עאדל עאסי שרצח את הרב איתמר בן גל הי"ד והתעמתו עם מאות פלסטינים שירו לעברם • תיעוד (חדשות)

כוחות צה"ל. ארכיון (צילום: דובר צה"ל)

כוחות צה"ל פשטו אמש (שלישי) על העיר שכם במסגרת המצוד אחר המחבל עבד אל-כרים עאדל עאסי שרצח בדקירות סכין את הרב איתמר בן גל הי"ד בצומת אריאל.

במהלך החיפושים אחריו התעמתו כ-500 פלסטינים עם כוחות הביטחון, במהלך ההתפרעות האלימה, אותה הגדירו בצה"ל כ"הפרת סדר מסיבית ואלימה", ביצעו הפלסטינים ירי חי לעבר הכוחות, יידו אבנים, בקבוקי תבערה ומטענים לעבר הכוחות וכן הקימו חסמי אבנים.

פעילות צה"ל בשכם, אמש (צילום: מתוך טוויטר, ynet)

כוחות הביטחון השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות וירו לאוויר בכדי לפזר את ההתקהלות. הכוחות עצרו שבעה חשודים שהועברו לחקירת כוחות הביטחון.

הפלסטינים דיווחו כי פלסטיני אחד נפצע בעימותים באורח קשה ומת מפצעיו בבית החולים רפידיא. כמו כן דווח כי 20 פלסטינים נוספים נפצעו בעימותים. בצה"ל מסרו כי הטענות אודות הנפגעים נבדקות.

המחבל עאסי, נולד לאם ישראלית ולאב פלסטיני משכם, הוא ערבי ישראלי המחזיק בתעודת זהות כחולה. אמו, תושב חיפה כבת 40 קראה לו אמש להסגיר את עצמו ואמרה כי אין לו זכות לפגוע באף אחד.

ב-ynet דווח אמש כי המחבל עאסי הגיע ביום ראשון - יממה לפני הפיגוע הרצחני - לצומת אריאל וסייר במקום. במהלך הסיור הקניט את לוחמי צה"ל שאבטחו את תחנת האוטובוס.

המחבל, כך לפי הדיווח, קילל את החיילים בערבית, הורחק מהאזרחים ותוחקר על-ידי החיילים שהחליטו לשחררו לדרכו לאחר שבדקו את תעודת הזהות שלו וראו כי היא כחולה.

אמש הובא למנוחות הרב איתמר בן גל הי"ד בהלוויה רווית אבל וכאב בהשתתפות אלפי בני אדם. הרב בן גל הותיר אחריו את רעייתו מרים וארבעת ילדיו.

"איתמר, אני רוצה להבטיח לך שנעמוד ונהיה חזקים. נמשיך כמו שרצית לגדל את הילדים שלנו. לחיות בשמחה כמו שאתה רוצה מאיתנו", ספדה מרים לבעלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר