ביקור חיזוק מיוחד בירושלים

האדמו"ר מויז'ניץ חיזק את הראשון לציון: "אין מה לפחד"

בעקבות מתקפות הפוליטיקאים נגדו, עלה האדמו"ר מויז'ניץ לביקור חיזוק במעונו של הראשון לציון הגר"י יוסף • "אם הולכים ביד חזקה הם רואים שלא הפקר", אמר האדמו"ר • תיעוד בלעדי (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום בלעדי: ישי כהן )

תיעוד בלעדי: כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ הגיע בשעות הצהריים (רביעי) לביקור מיוחד במעונו של הראשון לציון ונשיא בית הדין הרבני הגדול, הגאון רבי יצחק יוסף, לחזקו מול ההתקפות של הפוליטיקאים בגין עמדתו, עמדת ההלכה, אותה השמיע בנושא בתי המשפט של ערכאות והחשיבות לדון דיני ממונות בבתי הדין הרבניים.

באורח נדיר עלה הרבי מויז'ניץ לירושלים בכדי לבקר במעונו של הראשון לציון בשכונת סנהדריה בירושלים תוך שהוא מבקש לחזקו במאבקים שהוא מנהל בימים אלו למען מעמדם של בתי הדין הרבניים. בסיום הפגישה העניק הרב הראשי לרבי את ספרו החדש 'ילקוט יוסף - פסח" וליווה אותו ביציאתו מהבית.

עיקרי הדברים במהלך פגישת האדמו"ר והראשון לציון:

האדמו"ר מויז'ניץ: "שמעתי כבודו קיבל הרבה 'שפכטל' מה'פארפיררעס' - אני קורא אותם, ההיפך ממנהיגים, כך אני קורא אותם, אין מה לפחד!".

הראש"ל: "היה עוד דבר. יש אחד שהיה נשיא בית המשפט שלהם, קוראים לו אהרן ברק, הוא היה לפני 40 שנה ידיד של רבי אליעזר גולדשמידט, שהיה חבר בית הדין הגדול, אני זוכר שפעם ישבו האבא (מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל. י"כ) הרב גולדשמידט והרב בצלאל זולטי, הרב גולדשמידט סיפר שהוא מקרב את ברק לנסות לשכנע אותו, אבא אמר לו: 'לא יעזור שום דבר, אלו ממשיכים של מנדלסון וביאליק, לא יעזור שום דבר', והרב זולטי הצטרף עם האבא, שניהם דיברו עם הרב גולדשמידט... הוא לא שמע להם, המשיך את הקשר איתו. אבל מה יצא מזה?".

הראשון לציון מעניק לרבי את ספרו החדש

בשלב הזה, הראש"ל סיפר לרבי מויז'ניץ על חוק בתי הדין: "לפני כמה חודשים, הנציגים הגישו חוק שמי שירצה לדון בדיני ממונות בפני בית הדין הרבני - יכול, אבל זה לא יהיה בשעות הדיונים, הגשנו הצעת חוק בכנסת. קם שבוע שעבר אהרן ברק ותקף אותי איך אני עושה חוק כזה, 'זה חורבן ואסון', דיבר חריף מאוד.

"ביום ראשון היה כנס של כל הדיינים, כמעט מאה דיינים, ואני דיברתי בפניהם, הקראתי להם את מה שכותב הרב הרצוג (הרב הראשי יצחק הרצוג זצ"ל. י"כ), הוא לא סאטמר, מה שהוא כותב על בתי המשפט שלהם, שמי שפונה לבתי משפט שלהם בדיני ממונות מרים יד בתורת משה רבינו, כל מה שכתב הרב הרצוג הקראתי בפניהם, כתבו בצורה חריפה מאוד נגד בתי המשפט.

"שמעה את זה איזו גברת אחת שהייתה פעם שרת משפטים, ציפי לבני, תקפה איך יכול להיות שאני מטעם המדינה רב ראשי ומדבר נגד בתי המשפט, שלחתי איזה חבר כנסת שלנו שיגיד לה שזה כל הרבנים, לא תמצאי רב אחד אמיתי שיגיד שמותר ללכת לבית המשפט, זה לא דעה שלי זו דעתם של כל הרבנים, ציטטתי את הרב הראשי הרצוג".

"אבל לא צריך להתחשב בהם", אמר הרב הראשי לאדמו"ר, "אני לא מתחשב בהם".

הרבי והראש"ל ב'לחיים'

האדמו"ר מויז'ניץ: "הסטטיסטיקה הוכיחה שצריכים ללכת בתוקף, לא מפחד, התורה אומרת 'לא תגורו מפני איש', לכל דבר, אם הולכים ביד חזקה הם רואים שלא הפקר... הם רואים, הם צריכים לראות שאנחנו לא מפחדים".

הראש"ל: "כל דבר שבקדושה יש בו מלחמות".

בשלב הזה הרב הראשי סיפר לרבי על חוק שמקודם בימים אלו בכנסת, 'חזקת הגיל הרך', שהאמא תשלם מזונות כמו האבא: "איפה זה כתוב בהלכה? היו אצלי משרד המשפטים, לחצו עלי שאני אסכים לחוק, כי אם לא אתמוך אז לא יתמכו בזה חברי הכנסת של ש"ס, אמרתי שאני לא מסכים, מה - נעקור הלכה בשולחן ערוך?".

הראש"ל: "כל דבר קטן הם נאבקים, עושים חוקים... יש לנו מאבק יום-יומי, אנחנו נאבקים, ה' יעזור לנו".

הראש"ל מלווה את הרבי בסיום הביקור

האדמו"ר מויז'ניץ: "אבא שלי ז"ל אמר פעם, אם הם יגידו ה'פארפיררעס' שצריכים ללמוד לפני הצהריים 'בבא קמא', אני אגיד 'בבא מציעא', דווקא, לא כמו שהם אומרים, שאנחנו לא רוצים שהם לא יהיה להם שום...".

הראש"ל: "בהחלט, אסור לתת להם כח".

צפו בתיעוד הבלעדי של כתב "כיכר השבת" ישי כהן שנכח בפגישה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר