נציג 'הבית היהודי' כעס

האשמה: ילדי 'נתיבות משה' שבויים בידי עסקני 'דגל התורה'

400 ילדי ה'קירוב' מ'נתיבות משה' עדיין שרויים בתנאי מצוקה קשים ומחפירים, ואחרי האשמות נציג דגל התורה בחיפה את ראש העיר יהב במצב, מגיעה מתקפה נגדית • (חדשות, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
המתקפה של בלומנטל (באדיבות המצלם)

מצוקת בית הספר "נתיבות משה" בקרית שמואל שבחיפה, בו לומדים 400 ילדי 'קירוב' במבנה מוזנח ובכיתות צפופות, ללא מגרש משחקים מסודר, מסרבת לרדת מסדר היום.

לאחר מספר דיונים שהתקיימו בועדות החינוך ושלום הילד בכנסת, בהם האשימו ח"כי 'דגל התורה' את ראש העיר יונה יהב ושר החינוך נפתלי בנט כי חברו יחד למנוע כל פתרון למצוקת הילדים, אמש (שלישי), בישיבה סוערת שהתקיימה במועצת העיר חיפה, תקף חבר המועצה ויו"ר הבית היהודי בחיפה שי בלומנטל את אנשי דגל התורה בעיר שלדבריו משתמשים במצוקת בית הספר לצרכים פוליטיים ובשל כך אף מונעים את הפתרונות.

• ח"כ גפני מאשים את בנט ויונה יהב ב'התנכלות' ו'אכזריות'

• "יהב מתאכזר": מאות ילדי "נתיבות משה" שוב שובתים

• משבר נתיבות משה: הבטחות בנט להורי הילדים לא מומשו

• מנהל חיידר בעלזא תקף את יונה יהב: "מוכים מתוך נקמנות ורשעות"

בלומנטל, שהינו תושב קרית שמואל בעצמו, ניצל את הישיבה שעסקה באישור הקצאת גג מבנה עבור מכון בר מצווה ובית מדרש לגמלאים עבור מוסדות 'הרמה' של הרב הכרמי בקרית שמואל, כדי לעלות את הטענה כי בעוד ילדי נתיבות משה לומדים בצפיפות משוועת היה ניתן להקצות להם את אותו גג שנמצא כ-200 מטרים מבית הספר, ובכך לפתור את מצוקת התלמידים.

"לצערי הרב, את הנציגות החרדית שיושבת כאן, לא מעניינת בעיית נתיבות משה", פתח בלומנטל. "זה איזשהו קרדום פוליטי. העובדה היא, שמשרד החינוך והעירייה מוכנים לעשות התאמות ולבנות עוד קומה כדי לפתור את אותה בעיה, אבל משום מה גם ההורים וגם הנציגות הפוליטית - ואם אני רוצה אפשר למקד אותה, כי לא כל הנציגות הפוליטית מונעת את הפתרון... - זה תמיד טוב שיש בעיה ואפשר לנצל אותה לצרכים פוליטיים".

"לא טובת הילדים עומדת לנגד עיניהם ולא שום דבר אחר, אלא רק ניסיון פוליטי לקדם את האינטרסים האישיים של אותם עסקנים. ולכן אני אומר: ילדי 'נתיבות משה' שבויים בידי העסקנות החרדית, בעיקר העסקנות של דגל התורה".

ילדי נתיבות משה מפגינים מול העירייה. ארכיון (באדיבות המצלם)

בלומנטל המשיך ותקף: "לגבי ההצעה למתן היתר לבניית בית מדרש קהילתי ומכון לבר מצווה לישיבה הרמה, אני רוצה להביע תמיהה ולהעיר הערה. במרחק 200 מטר מאותו מקום קיים בית הספר של החינוך העצמאי נתיבות משה, שמתמודד עם בעיות קשות מאד של מבנים, של מקום לילדים ללמוד ולשחק. אפשר לפתור את הבעיה, או לפתור אותה חלקית, ולתת את אותו גג שרוצים לפתוח בו את הבית מדרש ומכון לבר מצווה - לבית הספר, וכך יהיה אפשר גם לתת פתרון לאותם ילדים".

לדבריו, "התמיהה עוד יותר גדולה: במרחק עשרה מטרים, ממול, קיים מרכז קהילתי גדול מפואר ויפה שמוכן ויכול לתת את כל הפתרונות שרוצים לעשות פה לבית מדרש לגמלאים ומכון לבר מצווה. אז ממה נפשנו... אם באמת ובאמת רוצים להקים שם את הדברים האלו. זו תמיהה גדולה. במקום לפתור בעיה של ילדים ושיש פתרון במרחק של ארבע צעדים... אז כנראה שזה לא האמת, וכל המטרה של ההקצאה זה למשהו אחר שלי אין מושג מהו".

"לכן אני חושב שכל ההקצאה הזאת היא פיקציה אחת גדולה ואיזשהו ניסיון לעשות דבר אחר שלא לשמו אנחנו מצביעים כאן היום," סיים בלומנטל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר