שוקל לפתוח עסק? הנה מה שחשוב לדעת

יש לך חלום? היי, הנה רעיון: למה שלא תגשים אותו? מה בעצם עומד בינך ובין ההגשמה המלאה של כל מה שרצית אי פעם לעשות? האם הרצון שלך רחוק מהיכולת האמיתית או ההשכלה שלך? האם אתה חושש בגלל שאין לך כרגע מספיק כסף? האם אתה פשוט לא חושב שחלומות נועדו להגשמה? הנה כמה דברים שיש לנו להגיד לך בנושא (כלכלה, שיווקי)

לפתוח עסק. אילוסטרציה (צילום: pixabay)

סקר שוק ומקום

לפני שאתה בכלל מתחיל לחשוב על הצבע של הכיסאות, אתה חייב לבדוק מה כדאיות העסק שלך, מה האטרקטיביות שלו, ומה הערך המוסף שהוא ייתן. אם מדובר בעסק כמו חנות, עליך לבדוק מספר מקומות, ולהחליט על סמך בדיקות איפה תקבל הכי הרבה חשיפה, באיזה מקום אתה תשתלב מצוין עם קהל היעד שלך, ועוד.

עליך גם לחשוב על גורמים נוספים כמו למשל, לדוגמא אם אתה פותח מקומות בהם הלקוחות ירגישו חשופים – אתה לא יכול לבחור במקום ברחוב לעיני כל. לעומת זאת אם אתה פותח בית קפה או מסעדה, עדיף כמובן לבחור מיקום בולט, כדי לתפוס גם אנשים שלא תכננו בהכרח לשבת לשתות קפה או לאכול ארוחת בוקר דווקא אצלך.

בדקת, חישבת והחלטת? לך על זה בכל הכוח

בדקת וראית שיש מקום וצורך בעסק חדש כמו שלך? עכשיו מה שנשאר לך זה רק להריץ את זה קדימה ככל האפשר, בכל הכוח. תזכור: השלב הראשון הוא הכי קשה! כל ההוצאות מרוכזות לרוב בשלבים שלפני הפתיחה, ובחודשים הראשונים – לפני שמכירים אותך, ולפני שאתה בונה קהל לקוחות. אין מה לעשות, זהו שלב שעליך לעבור. עכשיו אתה צריך לרכוש את כל הציוד, הריהוט, לשלם את השכירות, לשלם על ייעוץ מקצועי, לשלם משכורות למרות שעוד אין הכנסה. ההמלצה היא לפנות לכיוון של הלוואות שיעזרו לך לעבור את התקופה הקשה.

הלוואה נוחה כעת, עם החזר רק בעוד שנה כשתהיה כבר מבוסס יותר, זה בדיוק מה שאתה צריך. זה יאפשר לך להמשיך לעבוד ללא טרדות, ולהתמקד בעסק שלך בלי להתפזר לצדדים בגלל דאגות כלכליות.

האנשים שילוו אותך עכשיו, יכולים להפיל אותך או להרים אותך

תאמין בעצמך. אל תקשיב לכל הספקנים למיניהם. בכל דבר יש סיכון. גם כשכיר אתה עלול למצוא את עצמך מובטל. תקיף את עצמך רק באנשים שמאמינים בך, ושנותנים לך עוצמה ואמונה ביכולתך. האנשים שעובדים אתך חייבים להאמין בעסק ובך, במטרה, בהצלחה שתגיע. הם חייבים לחשוב שאתם – כעסק - הכי טובים, אחרת הם לא יוכלו למכור את המוצר שלך כמו שצריך. הם צריכים להיות נאמנים כדי שלא תצטרך להתעסק בראיון של עובדים חדשים כל הזמן, והם צריכים להבין שבעסק חדש צריך לעבוד מאד מאד קשה בהתחלה.

ייעוץ וביצוע – רק על ידי אנשי מקצוע

כל איש מקצוע שאתה מכניס לסוד העניינים, חייב להיות אדם מקצועי ומומחה בתחומו. לדוגמא אם אתה בונה אתר אינטרנט, עדיף שזה יהיה איש מקצוע שיידע ליצור לך אתר דינמי, בולט, מקודם, עם אפשרויות תגובה ועדכונים, מישהו שמשלמים לו והוא עושה – בניגוד לשכן שאולי יבנה לך אתר בחינם, אבל מפאת החובבנות שלו הוא בהחלט לא ישקף את הרצינות שבה אתה רוצה להתקבל.

אותו כלל חל גם על יועץ שיווקי, על פרסומאי, מומחה רשתות חברתיות, שף או רואה חשבון. גם אם מישהו מבני משפחתך מומחה מטעם עצמו, אתה חייב להקיף עצמך רק באנשי מקצוע מיומנים שיטיסו את העסק שלך למעלה. נכון שהם עולים כסף וחברים נותנים שירות בחינם, אבל אתה צריך לחשוב על העתיד, ועל כך שהעסק שלך הוא לא גחמה ילדותית שנועדה להעסיק אותך שלא תשתעמם, אלא מקום עבודה רציני שצריך לספק לך פרנסה שנים רבות.

תאמין בעצמך

לסיכום, העסק זה אתה, ואתה כעסק צריך למכור את עצמך. לשם כך אתה חייב להאמין בעצמך, בדרך שלך, במה שאתה עושה, מכין או יוצר. אתה צריך להמשיך להאמין בעצמך גם אם הדרך חורקת בהתחלה, גם אם יש תקלות, גם אם דברים משתבשים. אם פתחת את העסק כנראה שיש תאימות בין היכולות שלך ובין העסק, ולכן אין שום סיבה שתיכשל.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר