מחקר חדש: רעש חזק קשור גם למחלות לב

החוקרים מצאו כי חשיפה לרעשים חזקים במיוחד רעשי תחבורה גורמים לעלייה בהרמוני הלחץ ובעצם מהווים גורם סיכון נוסף לכאלו הנמצאים בקבוצת סיכון למחלות לב (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

רעש זה לא רק מציק באוזן. מחקר חדש טוען כי רעשים חזקים עשויים להיות קשורים לעלייה בסיכון לחלות במחלות לב במיוחד ברעשים אליהם נחשפים לאורך זמן.

המחקר, שפורסם בכתב העת היוקרתי Journal of the American College of Cardiology, חשף כי לרעש עשויה להיות השפעה משמעותית גם על בריאות הלב וכלי הדם. חוקרים בגרמניה ובדנמרק סקרו שנים של נתונים ומחקרים קודמים כדי לקבוע מה הקשר בין רעש לבין מחלות לב. לפי הממצאים אנשים ובעלי חיים שנחשפו לרעשים סביבתיים, במיוחד רעשי תחבורה, לקו בשיעור גבוה יותר בשבץ מוחי, בהתקפי לב, באי־ספיקת לב, בקצב לב לא סדיר, בלחץ דם גבוה, ובסוכרת.

החוקרים מאמינים כי רעש בעוצמה גבוהה גורם לעלייה בהורמוני הסטרס, דבר שגורם לחוסר איזון מטבולי, לנטייה לקרישיות מוגברת של הדם ולנזקים בריאותיים משמעותיים במערכת הלב, כלי הדם ובמערכות אחרות.

החוקר הראשי ד"ר תומס מינזל מהמרכז הרפואי האוניברסיטאי מיינץ בגרמניה הסביר כי רעש צריך להיחשב גורם סיכון למחלות לב, בדומה לכולסטרול גבוה או השמנת יתר. "אם כבר יש לך גורמי סיכון קיימים למחלות לב, כגון לחץ דם גבוה או סוכרת, הרעש יגביר את הסיכון".

במקומות רבים בונים כיום קירות מגן אקוסטיים ליד כבישים סואנים זאת כדי להפחית את עצמת הרעש לאלו שמתגוררים בסמוך.

הרופאים מעריכים כי אף שאין סף סיכון קבוע, כל רעש מעל 60 דציבלים יכול להגדיל את הסיכון למחלות לב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר