באופן חריג

ארה"ב תקפה את כוחות בשאר אסד בסוריה

למעלה מ-100 הרוגים בתקיפה של מטוס קרב אמריקני על כוחות התומכים במשטרו של בשאר אסד. כוחות הקואליציה מסרו כי מדובר בתגובה על מפקדת המורדים (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מטוס קרב אמריקני תקף אמש (ד') באופן חריג כוחות המזוהים עם משטרו של נשיא סוריה בשאר אסד במחוז דיר א-זור. גורם אמריקני מסר כי יותר מ-100 לוחמים שתומכים במשטר נהרגו בהפצצה.

הקואליציה נגד דאעש, שארה"ב עומדת בראשה, הודיעה כי מדובר בתגובה למתקפה של כוחות אסד על מטה הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, המזוהים עם האופוזיציה ונתמכים על-ידי האמריקנים, באזור נהר הפרת.

בקואליציה הבינלאומית ציינו כי המתקפה על מטה האופוזיציה נערכה ללא כל התגרות מצדה, אך לא פירטה אם כוחות אמריקניים נכחו במקום או אם היו נפגעים בתקיפה הראשונה. "לצורך הגנת הקואליציה ובעלות בריתה, תקפנו מהאוויר את הכוחות שביצעו את המתקפה הראשונה כדי להביע את התנגדותנו לפגיעה בכוחות שנלחמים נגד דאעש".

המתקפה בוצעה על רקע תחילת נסיגת הכוחות האמריקניים נגד דאעש בעיראק הסמוכה בעקבות מפלתו של הארגון ויציאתו מהעיר מוסול שהיוותה בירתו של הארגון הרצחני. סעד אל חדיתי, דובר בממשלת עיראק, אמר בתחילת השבוע שהחיילים האמריקניים התחילו לעזוב את המדינה בעקבות ההכרזה של בגדד על ניצחון במלחמה הארוכה נגד דאעש. "הקרב נגד דאעש נגמר, ולכן הנוכחות האמריקנית תקטן", אמר והוסיף כי החיילים עוברים לאפגניסטן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר