קרבנות השפעת

אברך מאלעד נפטר, אישה בת 49 מורדמת

מחלת השפעת גובה השנה כבר כמה קורבנות ביניהם אברך צעיר מאלעד שהתמוטט לאחר שלקה בסיבוך לבבי בשל מחלת השפעת ואישה בת 49 שהורדמה אף היא (חדשות בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

אברך צעיר בן 36 תושב אלעד נפטר לפני כשבועיים לאחר שלקה בדלקת שריר הלב, סיבוך של מחלת השפעת והבוקר (חמישי) הועברה אישה בת 49 מבית החולים 'ברזילי' לבית החולים 'איכילוב' עקב קריסת מערכות לאחר שחלתה בשפעת, כמו כן ארבעה אנשים נוספים לקו בדלקת שריר הלב לאחר שחלו בשפעת. משרד הבריאות החל בבירור וקורא לציבור בישראל לגשת ולהתחסן.

ב-24 בינואר קיבל המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' איתמר גרוטו, הודעת וואטסאפ מרופאה בטיפול נמרץ קרדיולוגי, שם דווח על חמישה מקרים של שפעת מזן B ודלקת שריר הלב "מהירה וקטלנית". בהמשך נמסר על חולים בתמונה דומה בטיפול נמרץ סורוקה.

ד"ר איתי גל מ-ynet מסביר כי מיוקרדיטיס מוכר כסיבוך של השפעת. מיוקרדיטיס עם שפעת מזן B הוא פחות מוכר, אך נמצא בספרות הרפואית בלפחות שלושה תיאורי מקרה. האגף לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות יצא לבירור ארצי לאימות המקרים ולגילוי מקרים נוספים.

למשרד הבריאות הגיעו חמישה מקרים המתאימים לתמונת הפגיעה בלב בעקבות השפעת: אישה בת 57 עם רקע של היפותירואידיזם (תת-פעילות בלוטת התריס) שלקתה בשפעת B ובמיוקרדיטיס, גבר בן 56 שאושפז בבית החולים זיו בצפת עם מיוקרדיטיס (דלקת שריר הלב) ובדיקה חיובית לשפעת, אישה הרה בת 44 שלקתה בשפעת B ומיוקרדיטיס קלה ואישה בת 61, אחותה של החולה הראשונה, עם פגיעה לבבית אקוטית בשם טוקוצובו ותיאור קליני המתאים לשפעת.

כאמור, נפטר באופן פתאומי בן 36 תושב אלעד שהתמוטט בביתו. הוא לא סבל ממחלות רקע או מרקע לבבי משפחתי ולקה יומיים במחלת חום. בהודעת הפטירה מופיעה האבחנה מיוקרדיטיס, שנחתמה על ידי רופאת טיפול נמרץ שדיווחה לראשונה על מקרי המיוקרדיטיס. עם זאת, לדעת משרד הבריאות, הנפטר לקה בהתקף לב לאחר ההדבקה בשפעת, ולא מדלקת שריר הלב כפי שסברה רופאת טיפול נמרץ שדיווחה על כך.

במשרד הבריאות שלחו הבוקר חוזר מיוחד לרופאים, שבו קראו לגלות ערנות לגבי מקרים דומים ולדווח על כך למשרד הבריאות. כמו כן קורא המשרד לציבור בישראל לגשת ולהתחסן בהקדם.

בינתיים ברחבי העולם נמשכת מגפת השפעת, שהוכתרה השנה כקשה ביותר מזה עשור. בארה"ב דווח עד כה על מותם של 54 ילדים בריאים מהמחלה. בארה"ב הוכרז על מצב חירום, ובתי ספר רבים נסגרו עקב התחלואה הרבה. מקרי תמותה רבים מדווחים גם באנגליה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר