ראיון נשיאותי

טראמפ: הכרזת ירושלים - רגע שיא בשנתי הראשונה כנשיא

טראמפ אמר את הדברים בראיון ל'ישראל היום': "ההכרה בירושלים כבירה הנהדרת שלכם היתה חשובה ביותר; הרבה אנשים הודו לי והרבה לא הודו לי, אבל הבטחתי – וקיימתי" (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בתום שנה סוערת בתפקיד נשיא ארצות הברית וכשבוע אחרי נאום 'מצב האומה' הראשון שלו, התיישב הנשיא האמריקני דונלד טראמפ לראיון לא אופייני עם העיתון הישראלי הפופולרי - "ישראל היום" ככל הנראה בשל קשריו של בעל העיתון שלדון אדלסון עם המפלגה הרפובליקנית וטראמפ עצמו.

טראמפ אמר את הדברים כאשר נשאל על ידי עורך העיתון, בועז ביסמוט מה לדעתו הנקודה שתיזכר במיוחד בשנה הראשונה שלו, הוא לא היסס וענה:

"אני חושב שירושלים הייתה נקודת שיא עבורי. היא הייתה משמעותית בכך שהכרתי בירושלים כבירה הנהדרת שלכם. זו הייתה החלטה חשובה ביותר עבור הרבה אנשים שהודו לי. אם להיות כנים באופן מלא, אחרים גם לא הודו לי. אבל זו הייתה הבטחה חשובה ביותר שהבטחתי - וקיימתי".

רגעי ההכרזה ההיסטורית

טרמאפ הוסיף כי כוונתו מראש הייתה לעשות זאת בשנה הראשונה שלו כנשיא, "אמרתי שאני רוצה לעשות את זה בשנה הראשונה שלי. אני מבין למה נשיאים אחרים כשלו ביישום ההבטחה הזאת. הוטל עליהם לחץ אדיר לא לעשות זאת. כל הנשיאים האחרים כשלו ביישום ההבטחה הזאת, למרות שהבטיחו זאת במהלך הקמפיין שלהם. אבל אני מבין, כי השתדלנות למנוע מהם את זה הייתה אדירה".

הנשיא האמריקני התייחס גם לדבריו לאחרונה בכנס דאבוס כי ההחלטתו הסירה את ירושלים משולחן המשא ומתן, והסביר, "בכך שהסרתי את ירושלים משולחן המשא ומתן רציתי להבהיר שירושלים היא בירת ישראל. בכל הנוגע לגבולות הספציפיים, אני אעניק את תמיכתי למה ששני הצדדים יסכמו ביניהם".

לשאלה האם ישראל תצטרך לתת משהו בתמורה להחלטה על ירושלים? השיב הנשיא, "אני חושב ששני הצדדים יאלצו להתפשר באופן משמעותי על מנת להשיג הסכם שלום".

הראיון המלא יפורסם ביום א', ובו יתייחס טראמפ לשאר הסוגיות שעומדות על הפרק וכדרכו של טראמפ זה ככל הנראה יספק כותרות נוספות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר