הפנינג איראני

מיליונים צעדו מול "מזימות ארה"ב והציונים"

על רקע תופי המלחמה מול ישראל בגבול הצפון, חגגו היום המונים מתושבי איראן את יום המהפכה האסלאמית. בקהל - בובת טראמפ מגואלת בדם; על הבמה - מפקד 'כוח קודס' • צפו (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מיצג מקורי נגד טראמפ (צילומים: מתוך טוויטר)

רחובות איראן מלאו היום (ראשון) במיליוני אזרחים שציינו בתהלוכות מרהיבות את יום המהפכה האסלאמית שהתרחשה לפני 39 שנים בהובלתו של האייתולה חומייני.

בין המשתתפים הנחשבים הפתיעה הופעתו של קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה ומי שאחראי על פעילות הטרור האיראנית המסועפת ברחבי העולם, שיצא לרגע מהצללים שם הוא נחבא בדרך כלל, וזאת על רקע המתיחות מול ישראל, שכללה אתמול כזכור את יירוט המל"ט האיראני שחדר לישראל ואת הפגיעה במטוס ה'סופה' שהופל בצפון.

מעבר למראות השגרתיים בעצרות מסוג זה - שריפת דגלי ישראל וארה"ב - הציגו האיראנים גם אמצעי לחימה מתקדמים, בהם טילים נגד טנקים מסוג 'טופאן M-2' שמגיעים לטווח של יותר מ-3.5 ק"מ, וכן העתק גרסתו החדשה של הטיל הבליסטי שהם ייצרו, 'קאדר', שמגיע לטווח של כאלפיים ק"מ.

ב"הפנינג" ההמוני נראתה בין היתר בובתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ המגואלת בדם מוסלמים.

בעצרת המרכזית בטהרן, נאם הנשיא חסן רוחאני ותקף את ארצות הברית. "השתתפותכם ההמונית היא מענה למזימות של ארה"ב והציונים. האמריקנים ניסו כמה פעמים לחסל את הסכם הגרעין. אבל אנחנו רואים את תבוסת האמריקנים במזרח התיכון ואי הצלחתם לבטל את הסכם הגרעין", אמר רוחאני וזכה לקריאות עידוד מהקהל.

בתוך כך, עלי שמחאני, מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן, הצהיר היום: "ישראל הבינה ששלב ה'פגע וברח' חלף מהעולם. הפלת המטוס מאותתת, שלכל טעות שישראל תבצע באזור - תבוא תגובה".

האייתולה חומייני בעת הגעתו למדינה, לחולל את המהפכה השיעית שצוינה היום
השליט העליון הנוכחי, רוחאני, עם זה המייסד, חומייני

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר