30 רופאים, 12 שעות

ניתוח מורכב: הלסת שוחזרה עם עצם מהרגל

בניתוח שארך כ-12 שעות, בהשתתפות צוות של כ-30 רופאים ואחיות, הוסר גידול מפי אישה ובוצע שחזור מורכב של הלסת באמצעות שימוש בעצם השוק אשר עוצבה בהתאמה (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

במשך 20 שנים, רותי עמרוסי (59) תושבת צפת, סבלה מגידול שפיר ואגריסיבי בלסת. ברוב המקרים במצב כזה, הטיפול הוא מעקב והסרה של סביבת הגידול, מדי כמה שנים. אלא שבשנה האחרונה רותי החלה לסבול מאד, הגידול הזדהם בתדירות מאד גבוהה וגרם לזיהומים עוריים (פיסטולה) מרובים.

"היו לי כאבי תופת, התנפחו לי הפנים, סבלתי מכאבים חזקים דומים לכאבי שינים כתוצאה מהגידול, כאבים שלא ניתן לשאת!", מספרת עמרוסי. ד"ר עימאד אבו נאעג', מנהל המחלקה לכירורגיית הפה והלסתות, מסביר, "נדיר שמבצעים כריתה לגידול מסוג זה, אבל בשל הזיהומים החוזרים והכאבים העזים מהם רותי סבלה, החלטנו להסיר את הגידול".

צוות רב מקצועי שמנה למעלה מ-30 איש מצוות המרכז הרפואי פדה- פוריה (מהמחלקות כירורגית פה ולסתות, הרדמה, טיפול נמרץ, פלסטיקה), ניתח את רותי עמרוסי בניתוח מורכב שנמשך כ-12 שעות.

ד"ר אמין אבו ג'בל, מומחה במיקרו כירורגיה פלסטית, מוסיף, "המיוחד בניתוח הזה הוא השימוש בעצם מהרגל- השוק. בגלל שכרתנו את הגידול נוצר חוסר בעצם של הלסת (אזור הסנטר). במהלך הניתוח, בצענו שחזור מורכב שבו לקחנו את עצם השוק עם כלי הדם ועיצבנו אותה בצורת הלסת, כך שתתאים לחוסר שנוצר ואז חיברנו אותה תחת מיקרוסקופ עם כלי הדם שמזינים אותה."

כשבועיים לאחר הניתוח רותי מרגישה הרבה יותר טוב, והיום (ראשון), היא משתחררת לביתה. "אני מרגישה הרבה יותר טוב, השיפור הוא מאד משמעותי ... כל כך פחדתי שיהיה לי עיוות בפנים. עכשיו אני רגועה...".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר