ערב מלחמה?

דריכות שיא: סוללות הגנה הוצבו ברחבי הצפון

אל קולות האזעקה והפיצוצים ששמעו אתמול תושבים רבים באזור הצפון, כתוצאת מהפלת המל"ט האיראני והפלת המטוס הישראלי, מצטרפים כעת שינוע ופריסת מערכות הגנה (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מערכת כיפת ברזל (צילום ארכיון: Yossi Zeliger/Flash90)

בכבישים מרכזיים בצפון נצפו הבוקר (ראשון) שיירות של סוללות להגנה מפני טילים, שהוצבו ביעדים אסטרטגיים שונים וליד מרכזי אוכלוסיה, זאת על רקע ההסלמה מול הכוחות האיראניים שמעבר לגבול הצפוני.

מדיווחים של עדי ראייה ומתמונות שהעלו אזרחים לרשתות החברתיות עולה, כי אחת ממערכות ההגנה הוצבה ליד כפר ערבי ב'משולש'. בכך מעבה ישראל, באופן משמעותי, את כלל מערכות ההגנה האוויריות שלה בצפון.

הצעד בא כאמור בעקבות העימות הצבאי החריג שהתרחש אתמול בין צה"ל לבין כוחות איראניים וסוריים, במהלכו יורט מל"ט איראני, בוצעה תקיפה אווירית בסוריה והופל מטוס F16i של חיל האוויר.

מוקדם יותר אמר סא"ל ל', מפקד טייסת 113, כי "הטייסת נשלחה להגן על שמי הארץ. זיהינו את כלי הטיס האיראני וכשהוא חצה את הגבול יירטנו אותו בתוך שטח ישראל. הטייסת מוכנה לכל משימה שתינתן לה".

טייסי ה-F-16 הפצועים צונחים מהמטוס (צילום: מתוך Ynet)

בתוך כך, גורמים בחיל האוויר העריכו היום, כי הפגיעה שהביאה בשבת להפלתו של מטוס ה-F16 בצפון, נגרמה בעקבות ראש קרבי שלא פגע ישירות במטוס, אלא התפוצץ בקרבתו והפיץ מניפה של רסיסים שלפחות אחד מהם הוא שפגע במטוס.

כמו כן, לאחר השיפור במצבו של הטייס שנפצע קשה, שכעת מוגדרת פציעתו כבינונית, חברו שנפצע קל כבר החלים ושוחרר לפני זמן קצר מבית החולים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר