"לא מגרש משחקים"

מבוכה לח"כים ממרצ שניסו להכשיל את פינוי המסתננים

ביקורם המיוחד של שני חברי כנסת ממרצ באפריקה, כדי לנסות ולשכנע את הממשל ברואנדה שלא לקבל אליהם את המסתננים מישראל, נתקל בהתייחסות שלילית מצד המקומיים (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
רז ורוזין בסיור המדובר (צילום מסך: מתוך טוויטר)

חברי הכנסת מוסי רז ומיכל רוזין (מרצ), שיצאו לאחרונה למדינת רואנדה שבאפריקה, כדי לנסות ולשכנע גורמי ממשל שם ליטול חלק בהכשלת גירוש המסתננים מישראל אליהם, נבוכו לאחר שהשלטונות סירבו להיפגש עמם, כך לפי הדיווח ב'ישראל היום'.

שר החוץ הרואנדי, אוליבייה נדוהונגיריי, נימק כך את ההתייחסות השלילית: "רואנדה לא יכולה להיות מגרש משחקים לפוליטיקה הפנימית של ישראל, אנחנו מתמודדים עם ממשלות ואנחנו מקבלים רק פקידים זרים שמוכרים על ידי משרד החוץ שלהם".

לדבריו, "אם לחבר פרלמנט ישראלי יש בעיה עם ממשלתו לגבי מהגרים אפריקאים שנמצאים בישראל, הוא צריך להתמודד עם ממשלת ישראל ולא עם ישראל".

כזכור, בעת שרוזין ורז יצאו בשבוע שעבר ל"ביקור חירום" רואנדה ואוגנדה, הם הצהירו שבכוונתם לעקוב אחרי מסתננים לישראל שחזרו למדינות אלה וללמוד את מדיניות ההגירה והטיפול בהם.

"נבחן את המצב הקיים שם וניפגש עם אישי ציבור ונציגי ארגוני זכויות אדם, במטרה לגייס התנגדות נרחבת להסכם, לחשוף בפניהם את מדיניות ישראל בנוגע למבקשי המקלט, ולמצות כל אפשרות לעצירת הגירוש".

שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי הגיב לביקור, ופנה ל"חברי הכנסת ממרצ, שטסו לרואנדה במימון גרמני: התכבדו והציעו לשולחיכם הגרמנים, בשמי, כי מדינת ישראל אינה מתנגדת להחזיר את המסתננים לברלין - במקום לרואנדה...".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר