ההסלמה בצפון

אלוף פיקוד צפון: המערכה יכולה להפוך למלחמה של ממש

אלוף פיקוד הצפון יואל סטריק התייחס למצב בצפון ואמר כי "המערכה שבין המלחמות יכולה להפוך בן רגע למלחמה של ממש" • לדבריו, "המעורבות האיראנית באזור היא איום מטריד לעולם כולו" (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
כוחות צה"ל ברמת הגולן, היום (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

אלוף פיקוד הצפון יואל סטריק התייחס בצהריים (ראשון) להסלמה הדרמטית במצב הביטחוני בצפון הארץ והזהיר כי אנו "במציאות שבה המערכה שבין המלחמות יכולה להפוך בן רגע למלחמה של ממש".

לדבריו: "לאוגדה מרחבית שהגבול הסורי הוא ביתה, שמורה משמעות שקשה להפריז בחשיבותה". לדברי האלוף סטריק: "איראן מבקשת לייצר פיקוד קדמי בסוריה, לא ניתן לזה יד". הדברים נאמרו במהלך טקס חילופי מפקד אוגדת הבשן.

אלוף פיקוד הצפון הזהיר כי "מי שיחצה את הגבול בפשט ובדרש יזכה לתגובה הולמת. המעורבות האיראנית באזור היא איום מטריד לישראל ולעולם כולו".

מפקד פיקוד צפון אלוף יואל סטריק (צילום: דובר צה"ל)

לדבריו: "בשנים האחרונות שולחת איראן את ידיה הארוכות על מנת לבסס את כוחה באזור. אנו רואים את מאמציה הגדולים ליצור סהר שיעי במזרח התיכון. המעורבות האיראנית באזור היא איום מטריד בעבור ישראל אך גם בעבור העולם המערבי כולו. אירועי שבת האחרונה מהווים משנה תוקף לחשיבות המעמד הזה שעיתויו נקבע חודשים מראש".

"היום ברור לכולם, הוסיף סטריק, "מה שידענו מזמן: איראן מבקשת לייצר פיקוד קדמי בשטח סוריה שמטרתו פגיעה בישראל. לא ניתן לזה יד. לא נסכן את אזרחי ישראל ולא נאפשר לערער את יציבות האזור כולו. פנינו אינן להסלמה אך היכולת גבוהה ואיננו מהססים להשתמש בה. כך עשינו בעבר, כך פעלנו אתמול וכך נוסיף כל אימת שנצטרך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר