רגע לפני

היועמ"ש ביקש לדחות המלצות המשטרה בתיקי נתניהו

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הנחה את המשטרה לדחות את פרסום ההמלצות בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת בשל עתירה המתנהלת בבג"צ (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
נתניהו ומנדלבליט ((צילום: אלכס קולומיסקי/פלאש90))

היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט הנחה את חוקרי להב 433 לעכב את פרסום המלצות המשטרה בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת בשל עתירה המתנהלת בימים אלו בבג"צ.

מחר (שני) צפויה המדינה להגיב לבג"צ ולהתייחס לעתירה שהגיש עו"ד יוסי פוקס המבקש למנוע בכלל את פרסום המלצות המשטרה בתיקי 1,000 ו-2,000, כשלדבריו, עצם פרסום ההמלצות מנוגד לחוק.

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ שלי יחימוביץ' הגיבה כי: "מופרך לחלוטין, במיוחד משום שהעותר נתלה בחוק ההמלצות, אשר ממילא לא חל על חקירות קיימות. מראית העין היא של כניעה מיותרת לתרגיל השהיה שקוף. פוגע גם במשטרה וגם ביועמ"ש עצמו, וחבל".

כזכור, בשבוע שעבר דווח כי בימים אלו הסתיימה חקירת המשטרה בתיקי נתניהו וכבר השבוע צפויה המשטרה לפרסם את המלצותיה, כאשר ההמלצה המרכזית צפויה להיות הגשת כתב אישום בעבירת שוחד בתיק 1,000.

בשבוע שעבר האשים המפכ"ל אלשיך, בראיון לתוכנית 'עובדה' כי ישנם גורמים "רבי כוח", כלשונו, שניסו לאסוף מידע על קציני המשטרה שפעלו בחקירת נתניהו. בתשובה לשאלה אם חוקרים מנסים לאסוף מידע על קציני משטרה, ענה אלשיך: "אמרתי שאלו גורמים רבי כוח, מפני שבסוף אנחנו יודעים מי הגורמים האלה וככל הנראה מישהו צריך לשלם להם. לכן זה מאוד הפריע לנו". המפכ"ל אישר בראיון כי מדובר בגורמים שמעורבים בתיקי ראש הממשלה.

בתגובה לדברים, העלה נתניהו פוסט חריף נגד המפכ"ל, זמן קצר לאחר שהסתיים הדיון המכריע בעניינו בצמרת המשטרה לקראת ההמלצות שיפורסמו היום, בו כתב כי "מזעזע לגלות שהמפכ"ל חוזר על הרמיזה ההזויה והשקרית כאילו ראש הממשלה שלח חוקרים פרטיים נגד קציני משטרה החוקרים אותו".

"מזעזע לגלות שהוא גם חזר בפני עיתונאים על הרמיזה ההזויה והשקרית לא פחות של ריטמן, כאילו ראש הממשלה היה מעורב בתלונת קצינת המשטרה נגד ריטמן", הוסיף נתניהו ותהה, "איך ייתכן שריטמן עומד בראש היחידה שחוקרת את ראש הממשלה ומשתתף אישית בגיבוש ההמלצות נגדו?". כזכור, רוני ריטמן, מפקד יחידת להב 433, אולץ לעזוב את תפקידו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר