מעקב אחר החוקרים

דרישה בכנסת: לזמן את המפכ"ל רוני אלשיך

חברי הכנסת מיקי זוהר ובצלאל סמוטריץ' פנו ליו"ר ועדת הפנים של הכנסת בדרישה לזמן את המפכ"ל ובכירי המשטרה לדיון בעקבות דבריו בראיון שנתן לתוכנית 'עובדה' (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
רב ניצב רוני אלשיך (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) פנה הבוקר (שני) לוועדת הפנים של הכנסת בראשות ח"כ יואב קיש בדרישה לזמן את בכירי המשטרה בעקבות הדברים "החמורים והמדאיגים", כלשונו, שאמר המפכ"ל רוני אלשיך בראיון לתכנית "עובדה", דברים מהם הובנו כי אנשי רוה"מ בנימין נתניהו הפעילו חוקרים פרטיים שעקבו אחר חוקרי לה"ב 433.

בפנייתו כתב ח"כ זוהר: "מחד גיסא אם לכאורה מאמינים חוקרי המשטרה כי ראש הממשלה או מי ממקורביו פעל לכאורה נגדם באופן אישי ושלח חוקרים פרטיים לעקוב אחריהם כיצד הם יכולים להמשיך לחקור אותו ולהגיש המלצות נגדו באופן אובייקטיבי ובלתי תלוי?".

"ומאידך גיסא", כותב זוהר, "במידה וישנם גורמים העויינים את ראש הממשלה המעוניינים בהדחתו בכל מחיר, הייתכן שהגורמים הללו פעלו לשם הפעלת לחץ פסול על החוקרים כדי להאשים את ראש הממשלה בכל מחיר? גם לראש הממשלה מגיעה חקירה אמיתית מאוזנת והוגנת שתביא לחקר האמת".

גם ח"כ בצלאל סמוטריץ' פנה ליו"ר הוועדה קיש וכתב כי "כל מי שמדינת ישראל יקרה לו אמור לא לישון טוב בלילה לנוכח הדברים שעלו בתכנית. עצם פרסום הראיון בעיתוי הזה, ההאשמות ההדדיות והסערה הציבורית שנוצרה בעניין, יוצרים תחושה לא נוחה, ואולם תוכן הדברים מטריד ולא נותן מנוח".

סמוטריץ' מבקש: "אני סבור שהכנסת, האמונה על הפיקוח על הרשות המבצעת, אינה יכולה לשבת בשקט לנוכח התרחשויות אלה ומתבקש כי הכנסת תדון ותתייחס לכך. כשלעצמי אני סבור כי נדרשת כאן וועדת חקירה בלתי תלויה שתהפוך כל אבן ותגיע לחקר האמת".

בכנסת מעריכים כי בלי קשר לפנייתו של ח"כ זוהר, יו"ר הוועדה ח"כ קיש צפוי לבקש לזמן את המפכ"ל אלשיך שיסביר את דבריו בתוכנית 'עובדה' ויענה לשאלות חברי הכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר