"רוה"מ הוא תמיד נתניהו"

הנשיא ריבלין: "ראש הממשלה נתניהו לא חבר שלי"

נשיא המדינה ראובן ריבלין התבטא כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו חבר שלו "אך בכל מקרה לפני שאסע לאיזה שהוא מקום בעולם, אתייעץ עמו" • הכותרות מנאום הנשיא (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
נתניהו וריבלין (צילום: צילום: פלאש 90)

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס הבוקר (שני) למתיחות המתמשכת בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו והודה כי "נתניהו לא חבר שלי".

במהלך ראיון "אחד על אחד" עם עמית סגל בכנס ירושלים של העיתון 'בשבע' נשאל ריבלין מדוע כולם סבורים שהוא שמאלני, והגיב: "בכל חיי הייתי בצד הנכון, באנגלית – רייט. תמיד עמדתי על עקרונותיי שפעמים רבות היו נתונות בוויכוח גם בתוך הימין. אני מאמין שכנשיא, לאחר שנבחרתי, עליי להבהיר שאין סתירה בין היותה של מדינת ישראל מדינה יהודית לבין היותה דמוקרטית".

"לא שיניתי את דעתי ואני מקפיד לחזור על זה שוב ושוב. אנחנו הופכים להיות כאלה שמאמינים רק באמונתנו ולא יודעים בכלל מה האמונה של הצד השני", אמר בהתייחסות לאכזבת הימין ממנו, כנשיא שהפך את עורו לאחר בחירתו.

לדבריו: "ייתכן שאנשים חושבים שאני נבחרתי כדי לספק עבורם את מה שהם רוצים. אבל אני נבחרתי על ידי הכנסת בה יש יהודים וערבים, ימנים ושמאליים, ועליי להבטיח שכולנו נדבר ונידבר, ועלינו לדעת שיש אנשים שלא חושבים כמוני ותמיד היה לי ברור שאין הכרח שמי שלא חושב כמוני הוא נגדי".

ריבלין בכנס בשבע (צילום: ישראל ברדוגו)

הנשיא התייחס למתיחות עם בנימין נתניהו: "הוא ראש הממשלה ואני נשיא המדינה. הוא ממלא את תפקידו ואני את תפקידי. כנראה שהוא לא חבר שלי, בכל מקרה לפני שאסע לאיזה שהוא מקום בעולם, לרוסיה או לכל מדינה אחרת, תמיד אתייעץ עמו". בהמשך השיחה אמר ריבלין בחיוך: "ראש הממשלה הוא תמיד נתניהו".

הנשיא התייחס להחלטת מפקד גל"צ להשעות את עירית לינור שתקפה אותו בשידור ואמר: "אפשר לשאול בביתי ובלשכתי, ביקשתי לפנות לגלי צה"ל כדי שיבטלו את ההחלטה הזו, לדעתי זה לא ראוי וצריך לתת לכל אדם להביע את דעתו ועמדתו".

בסיום דבריו התבטא הנשיא ריבלין כי הוא אינו תומך בסיפוח שטחי יהודה ושומרון למדינת ישראל. "כל חיי האמנתי שארץ ישראל היא כולה שלנו. לדעתי הפיתרון היחידי הוא קיר הברזל ואני מאמין באמונה שלימה שימין זו דמוקרטיה יותר מכל דבר אחר. יידע כל אדם שאם מחילים את הריבונות על כל הארץ, כל הערבים שגרים באותם שטחים חייבים לקבל את זכויות האזרח של אזרחי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר