בשטח היער המסוכן

ה'ירוקים' יוצאים למאבק נגד הרחבת אלעד

בעוד החרדים מייחלים לשטח נוסף למגורים ולוטשים עיניים ל"יער קולה" הצמוד לאלעד, העמוס בנפלי פצצות שגרמו לאסונות - ארגוני הגנת הסביבה מתכננים להכשיל את המהלך (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
יער קולה והעיר אלעד (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)

עיריית אלעד, שמתכננת לכרות את 'יער קולה' הצמוד לעיר, כדי להרחיב אותה, צפויה להיתקל במאבק רשות הטבע והגנים והחברה להגנת הטבע שמתנגדים בנחרצות לתכנית זו.

לדבריהם, העיר החרדית חולשת על המסדרון האקולוגי החשוב ביותר במרכז הארץ, מאחר והיער המדובר הוא השטח הפתוח היחיד במרכז שמאפשר מעבר של חיות בר בסכנת הכחדה מצפון הארץ לדרומה.

לפי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', בשל כך אף נדחתה בעבר יותר מפעם אחת התכנית לכריתת עצי היער שחוסם את התרחבות העיר לכיוון מזרח.

על בסיס חוות דעת של אקולוג ברשות הטבע והגנים, קבע לפני 5 שנים משרד הפנים כי אלעד לא תוכל להתרחב מזרחה לתחומי "המסדרון האקולוגי" וסירב להרחיב את גבולותיה לשטחים אלה מבחינה תכנונית.

אלא שלאחרונה, לאחר שבעיריית אלעד הצליחו להגיע להסכמות עם משרד הביטחון ועם ישובי האזור לסיפוח השטח אליהם, החל שוב קידום התכנית לכריתת היער ולבנייה על שטחו הגדול, לטובת ההקלה על מצוקת הדיור החריפה במגזר החרדי.

יצויין, כי דווקא בקק"ל, הגוף שנטע את היער שמוגדר אצלו כ"יער קהילתי" שנועד לשימור, לא מתנגדים להשמדתו.

זירת פיצוץ פגז על ילד בכניסה ליער (צילום: יונתן דדון, תיעוד מבצעי מד"א)

כזכור, תושביה של העיר אלעד ניזוקו באורח קשה מיער זה, בשל העובדה כי שביליו עמוסים בפצצות נפל מסוגים שונים, שהושארו שם לאחר אימוני צה"ל בעבר, והילדים המשוטטים להנאתם משחקים בהם ונפצעים פעם אחר פעם.

תגובת עיריית אלעד: "יש מצוקת דיור חריפה במגזר החרדי. אין לעירייה הרשאה לתכנון שכונות מגורים והיא עושה זאת בשיתוף עם ועדות התכנון הארציות. בניגוד ל־2012, התכנון מתבצע הפעם תוך התחשבות מלאה בסביבה. כמו כן ניתן דגש לשמירה על המסדרון האקולוגי".

מקק"ל נמסר: "השטחים הסובבים את היישוב מתוחזקים על ידי קק"ל כחלק מתרומתה למדינה ואינם בבעלותה. עד היום פעלה קק"ל בשיתוף פעולה עם אלעד, תוך התחשבות בצורכי התרחבותה. צרכים עתידיים של אלעד ייבחנו בשבועות הקרובים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר