הילד בתיאור מצמרר • האזינו

חרם, צביטות ושהות במחסן: כך התעללה המטפלת בפעוט

שעות במחסן, חרם יזום, ישיבה ממושכת בשולחן צדדי וצביטות - זו הייתה מנת חלקו של בן השנתיים שסבל תקופה ממושכת מהתעללות • מפקחת הגן: תרומתה החינוכית של המטפלת חשובה (חדשות)

האזינו לתיאור המצמרר של הילד (צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק)

התעללות בלתי נתפסת: זוג הורים ממושב תפרח שזיהו מצוקה אצל בנם בן השנתיים החלו לבחון את מקור הבעיה ומה שהם גילו הותיר אותם שבורים ונדהמים.

הסיפור המזעזע החל כשהילד בן השנתיים חזר כמה פעמים מהגן וסיפר כי הוא היה במחסן. האמא ההמומה התקשרה מיידית לגננת שהרגיעה אותה ואמרה לה שכדי שהוא לא יכה ילדים אחרים היא לוקחת אותו איתה לחדר בו היא מחליפה חיתולים לילדים, וכי לא מדובר במחסן.

לאחר כמה ימים סיפר הילד כי הגננת מכאיבה לו. האמא שאלה אותו איך, והוא השיב לה כי היא צובטת אותו בלחי, האמא אמרה לילד כי צביטה בלחי זה מאהבה, אך נדלקה אצלה נורה אדומה.

קרוב משפחה של הילד, ששוחח עם "כיכר השבת" מספר כי כשהאבא שם לב שהילד נכנס לגן מבלי לומר בוקר טוב לגננת שמקבלת אותו, הוא החליט לבדוק את הנושא לעומק.

ההורים פנו להורים אחרים מהגן וביקשו שילדיהם יספרו מה הם רואים בגן בהקשר של בנם, והתשובות שברו את ההורים שנחשפו לעדויות של פעוטות שסיפרו כי כשמחלקים ממתקים הוא יושב בצד ולא מקבל - בהוראה של הגננת - שאומרת לילדים כי הוא יסיים להם את הכל. בנוסף, סיפרו הילדים כי מקום מושבו בארוחות הצהריים הוא במחסן, בלי לקבל אוכל.

חששם של ההורים החרדים התאמת סופית כאשר הם פנו לאישה שעבדה כגננת באותוה גן ועזבה מסיבות אישיות, והיא פתחה בפניהם את מסכת ההתעללות שעובר בנם בגן.

הגננת סיפרה להורים כי באורח קבוע הילד נשלח לשבת לבדו במחסן, בזמן שכל הילדים יושבים לאכול ארוחת צהריים, וכי היחס של הגננת אליו הוא משפיל. "הילד פשוט סובל מהגננת שממררת את חייו באלימות פיזית ומילולית", סיפרה הגננת להורים ההמומים.

ההורים הוציאו את הילד מהגן באופן מיידי ופנו למפקחת ולמנהלת הגן אותן יידעו בפרשת ההתעללות המחרידה. לטענתן, הן כלל לא היו מודעות אליה.

מבדיקה שערך "כיכר השבת" עלה כי הגננת המתעללת הושארה בתפקידה וכי לא נעשה דבר מצד ההנהלה.

כשפנינו למפקחת בשאלה מדוע אחרי סיפור כל כך קשה ממשיכה האישה המתעללת בתפקידה הכל כך רגיש עם ילדים, היא אמרה כי הנושא מטופל בעוד האישה ממשיכה בתפקידה וכי תרומתה החינוכית של המטפלת אינה מאפשרת לפטר אותה מתפקידה.

מנהלת הגן, הגברת רבקה אורבך, מסרה בתגובה כי היא "איננה משתפת פעולה עם אתרי אינטרנט".

ממשרד הרווחה נמסר בתגובה כי "האגף למעונות יום ולמשפחתונים עורך בדיקה מקיפה בנושא, בליווי עובדת סוציאלית לבירור המקרה, זאת לאחר שההורים מסרבים בתוקף להגיש תלונה במשטרה. בימים הקרובים תתקבל החלטה בעניין".

פנינו גם למזכיר היישוב תפרח בבקשה לתגובה, אך הוא סירב להגיב.

"כיכר השבת" ימשיך לעקוב אחר הפרשה הקשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר