צפו באימון

בצומת אריאל: הכלב נטרל "מחבל חמוש"

בעקבות הפיגועים יחידת הכלבנים לישראל מאבטחת את צומת אריאל עם כלבי ביטחון. הבוקר התבצע במקום אימון המדמה מחבל חמוש תוקף וניטרולו על ידי כלב • צפו (חדשות)

(צילום: דוברות יכ"ל)

בעקבות הפיגועים - יחידת הכלבנים לישראל - יכ"ל, שומרת על צומת אריאל עם כלבי ביטחון. הבוקר (שני) התבצע במקום אימון המדמה מחבל חמוש תוקף וניטרולו ע"י כלב תקיפה/הגנה.

יחידת הכלבנים מסיירת עם כלבי ביטחון בצומת אריאל ובצמתים אחרים בהם התרחשו פיגועים רצחניים בתקופה האחרונה. ביחידה מקווים שהפגנת הנוכחות של הכלבים תסייע להשיב את תחושת הביטחון האישי לתושבים, תתרום לכוח ההרתעה, ואף תסייע בנטרול מחבלים.

במהלך היום שמרו כלבנים וכלבים מבצעיים של היחידה בצומת אריאל, המקום בו נרצח הרב איתמר בן גל הי"ד.

"כלבים יכולים לא רק להרתיע ולהגן מפני מחבלים, הם גם האופציה הטובה ביותר ללכידת מחבל המבקש להמלט מזירת פיגוע", אומר ראש היחידה, יקותיאל (מייק) בן יעקב. "אני מקווה שגורמי הביטחון יפנימו זאת ויתנו את ידם ליחידת הכלבנים, כך שנוכל להוציא יותר מתנדבים לשטח ולהעניק ביטחון ליהודים בתקופה הקשה הזו".

​ לאחרונה, בפגישת עבודה שקיים בכלביה של היחידה בכפר תפוח, קרא יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון, לעם ישראל, לתמוך ולהצטרף לעבודת הקודש של יחידת הכלבנים – ובכך לסייע להצלת נפשות בישראל.

יחידת הכלבנים לישראל, הוקמה כדי להציל חיים, תוך סיכון מינימלי של חיי אדם והיא פועלת בשני תחומים עיקריים: ביטחון - אילוף כלבי הגנה למשימות סיור ואבטחה, והעברתם במחיר מסובסד לגורמי ביטחון ביישובים, או לאנשים פרטיים הזקוקים לחיזוק ביטחונם האישי ובנוסף העברת קורסים, סמינרים, סדנאות והדרכות להכשרת מפעילי הכלבים, כשירות לציבור הרחב.

בתקופה האחרונה, עקב ריבוי מקרי הרצח של יהודים בידי ערבים בצמתים ראשים ביו"ש היחידה התחילה לאייש עמדות שמירה ולבצע פטרולים עם כלבי הגנה. חלק מהמתנדבים מתגוררים במעונות בכפר תפוח ובשדה בר היכן שלומדים את מקצוע הכלבנות ומשתתפים במשימות חיפושים והצלה של נעדרים, והגנה על ישובים יהודים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר