טור אישי

שלושה ימים בלי סמארטפון // עו"ד יוסף ויצמן

שלושה ימים שלמים שרד עו"ד יוסף ויצמן ללא סמארטפון, במהלכם גילה לא מעט דברים "מפתיעים", אבל בעיקר למד כי החכמה היחידה בטלפון החכם היא לשעבד לו את החיים (טור)

יוסף ויצמן, עו"ד | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

רצה הגורל, עברתי טרגדיה אישית. הטלפון הנייד שלי שבק חיים לכל חי בנסיבות מצערות. כך, ביום בהיר, הרגשתי שנותרתי חסר כל! איך אצליח להעביר את השעה הקרובה מבלי להיות מעודכן ברשת החברתית המדומה? כיצד יצליח היקום להתקיים מבלי שאתן את דעתי בקבוצות החשובות והסודיות?

שאלות אלו ועוד עמדו במרכז הדילמה החשובה בפניה עמדתי, ובשל ההתלבטות הקשה החלטתי שאני נשאר כמה ימים בלי טלפון חכם, ומסתפק במכשיר פשוט בו ניתן רק לקבל ולהוציא שיחות.

ואז לפתע גיליתי...

  1. לקורנפלקס יש רכיבים והוא מיוצר בכלל באיטליה.
  2. השעון קיר בבית בכלל תקוע על שעון קיץ.
  3. אפילו שנחסך ממני לדעת מה היה בחדשות המסעירות באותו בוקר, עד הערב כבר שכחו מזה, ולא הפסדתי דבר.
  4. כשאתה עומד ברמזור, יש עוד כמה רכבים שעומדים לצידך. דווקא אנשים נחמדים, רק שכולם עם הפרצוף לכיוון מטה.
  5. כשאתה עומד ברמזור, כל צפירה מקפיצה עשרה ראשים לפחות מהנייד לבדוק אם התחלף האדום.
  6. אף מייל שקיבלתי לא איבד רלוונטיות אם עניתי לו באיחור של שעתיים! מטבע הדברים, מי ששולח מייל לא מצפה לתגובה מיידית.
  7. גם במחשב יש מייל אמיתי שניתן לשלוח מיילים ואפילו לקרוא!
  8. שנוספו לי עוד שעתיים לפחות בעבודה ובאיכותה! יום יכול להתקיים מבלי לדפדף עשרות פעמים בנייד.
  9. שיחת טלפון קצרה ועניינית אורכת פחות זמן מהתכתבות נרחבת בצירוף סמיילים בוואטסאפ.
  10. הנתון החשוב בדבר השם של מי שהתקשר אלי ושמו הוא ארז חלפון או אבא של זיו לא מוסיף לי כלום, ובסוף בכל מקרה אני עונה לכל טלפון!
  11. העולם הרבה יותר ידידותי אם אתה מתקשר למישהו גם אם אתה צריך ממנו דבר פעוט וקצר. פתאום אתה שומע תמונה שלמה ולא נקודתית.
  12. בראש יש מערכת שנקראת מחשבות - דמיונו ת- יצירתיות. ניתן להשתמש בה גם שאוכלים או יורדים וממתינים במעלית ובכל דקה פנויה.
  13. לא יודע למה, אבל בלי הסטמרפון הגעתי מוקדם יותר לבית. הצלחתי לנהל שיחה ארוכה עם האישה והילדים, והרגשתי שהייתי בבית עוד שלוש שעות מכל יום.
  14. יש פריט כזה, עם הרבה דפים, שנקרא ספר. שם יש דברים מעניינים שניתן לקרוא, להבין ולהשכיל. זה יותר רלוונטי מהרבה תמונות.

שלושה ימים שלמים ומלאים שרדתי ללא סמארטפון, בדמיוני אני רואה את הוואטסאפ מוריד הודעות מלמעלה ללמטה, כל חבריי, ידידיי ואוהביי כותבים ומקבלים מידע מידיי ועדכני, סקופים בלעדיים בזמן אמת, חשיפות דרמטיות עם תמונות ברזולוציה ממוקדת וסרטון עדכני בזמן אמת עם סאונד מושלם בו מקבלים הערכת מצב עדכנית לכל אירוע שלא יהיה.

כשהתחלתי לקבל טלפונים מודאגים מחברים שלא הבינו מדוע אני לא קורא הודעות יום וחצי... הם היו בטוחים שאני שוכב חולה בשיתוק מלא, ללא יכולת להזיז את האצבעות. (הם ידעו במדויק מתי הטלפון שבק חיים, זה כתוב מפורש באפליקציה!) הבנתי כמה המצב שלי מורכב. אבל היה דווקא כיף לשמוע בטלפון חברים שלא שמעתי זמן רב, אפילו שאנחנו בקשר יום יומי.

בשלב מסוים, כבר לא עמדתי בזה! הרגשתי שהעולם שלי מפסיק להתקיים, והאנושות עוד תיתן את הדין על ההפקרות הבלתי נסבלת שמשאירה אותי חסר אונים ללא מכשיר אמיתי עם כל האפשרויות לנהל תקשורת אמתית עם העולם באמצעות הודעות, סמיילים, לייקים וטוויטרים.

ואז הגיע הרגע המרגש, בו החמצן שב אלי. המכשיר הגיע מתוקן ורענן. שעתיים וחצי לפחות לקח לי להכניס את כל המידע שהיה סגור בתוך הטלפון, מאות הודעות בקבוצות שוליות, עשרות תמונות וסרטונים רבים. רק אחרי שנשמתי לרווחה, השבתי הודעה לכל מי ששלח לי, הבנתי כמה שאני עבד נרצע ומשועבד לכלי המפוקפק שנקרא טלפון חכם.

החכמה היחידה בו היא, לשעבד לך את החיים, ולגרום לך להרגיש משוחרר רק שאתה איתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר