"נתניהו פועל בצורה עניינית"

בנט: "איראן - ראש התמנון; היא לא צריכה להיות חסינה"

הוא מסמן את איראן כראש התמנון וסבור כי היא מטרת העל, לא חושש ממלחמה עם סוריה אך חושב כי ניתן למנוע זאת, סומך על נתניהו ומקווה שחוק הגיוס יעבור • ראיון עם השר נפתלי בנט (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

כיכר בכנסת: חבר הקבינט, יו"ר 'הבית היהודי', שר החינוך נפתלי בנט בראיון מיוחד ל"כיכר בכנסת" מציב את איראן כמטרת העל של ישראל וסבור כי היא לא צריכה להיות חסינה. הוא לא מתרגש מהתקרית הנקודתית בסוף השבוע אך מבחינה מערכתית סבור כי זה מלמד אותנו שאיראן היא ראש התמנון.

באשר למלחמה עם סוריה, אומר בנט כי אם נהיה תקיפים אפשר למנוע מלחמה אך אם נהסס - הם יגררו אותנו למלחמה. מצהיר כי המדיניות של שיראל שקולה ואחראית, הוא סומך על ראש הממשלה נתניהו שמתנהל בנושא בענייניות ומקווה שחוק הגיוס יעבור בשקט בממשלה.

בפתח הראיון מתייחס השר בנט לחדירת המזל"ט האיראני והפלת המטוס הישראלי בסוף השבוע ומפנה את האש לאיראן: "זה מלמד אותנו שאיראן בעצם נמצאת במערכה שהיא מנסה לעטוף את מדינת ישראל בזרועות תמנון, כשאיראן היא ראש התמנון. לפני הפלת המטוס קרה דבר אחר, גם חמור, האיראנים עצמם הפעילו מטוס ללא טייס לתוך מדנית ישראל, והפלנו את המטוס הזה, בתגובה הם ירו.

"ספציפית לאירוע הנקודתי אני לא מתרגש במיוחד, דברים נקודתיים יכולים לקרות, מערכתית אנחנו יכולים להתמודד, הצבנו קווים אדומים ואנחנו עומדים בהם".

השר נפתלי בנט בראיון לכתב כיכר השבת ישי כהן

אתה אומר שאיראן היא ראש התמנון, מה אתה מצפה שיעשו?

"התפיסה שאני מקדם היא תפיסה שקראתי לה 'דוקטרינת התמנון', קודם כל להבין את הבעיה, איראן היא כמו תמנון ששולחת זרועות להקיף אותנו, הזרוע בלבנון - חיזבאללה, הזרוע בעזה - חמאס ובסוריה - המיליציות.

"מה שקרה בסבבים האחרונים שכל הזמן מקיזים דם מול חיזבאללה וחמאס, אני אומר לא, איראן לא צריכה להיות יותר חסינה, אנחנו צריכים לסמן את איראן כמטרת העל ולנהל מולה מערכה עיקבית, מדינית, כלכלית וגם יותר.

"לא יכול להיות שראש התמנון יושב לו חסין בטהרן, אני לא יכול להגיד שזה הקו שאימצו, אבל זה הקו שאני מוביל".

כחבר קבינט, אתה חושב שאנחנו לקראת מלחמה עם סוריה?

"אני חושב שאפשר להימנע ממלחמה, אם נהיה תקיפים ונגדיר בצורה ברורה את הקווים האדומים ונעמוד עליהם, אני חושב שזה ירתיע את הסורים ואת האיראנים. אם לעומת זאת נהסס, בסופו של דבר - הם יגררו אותנו למלחמה".

ישראל ערוכה למלחמה עם הסורים?

"ישראל ערוכה לכל תרחיש. אנחנו מדינה חזקה מאוד, עם חיל אוויר חזק מאוד, מודיעין, כוחות קרקע מצויינים, רמטכ"ל מצוין. היום אני, נדמה לי, אחד מחברי הקבינט הוותיקים, אני יכול לומר שהמדינות שלנו שקולה, אחראית ותקיפה".

השר בנט, אנחנו רואים את ראש הממשלה נפגש לא מעט עם הנשיא פוטין, אבל בשעת מבחן הוא נעמד לצד סוריה ולא לצד ישראל...

"זה לא מה שראיתי. פוטין לא התערב לכאן או לכאן, אנחנו במערכה, אנחנו לא ציפינו שפוטין יעשה עבורינו את העבודה, אנחנו נגן על עצמנו בכוחות עצמנו, מצד שני אף אחד לא מגביל אותנו".

בסוף השבוע שמענו אנשי שמאל שטענו כי נתניהו גורר למלחמה בצפון בגלל שחושש מהמלצות המשטרה, אתה סומך על נתניהו?

"זה קשקוש. נתניהו לא גורר אף אחד מסיבות פוליטיות, הוא פועל בצורה עניינית. לפעמים יש לנו מחלוקות, הוא היה בעד קיפול המגנומטרים אני בעד עמידה, הוא שחרר מחבלים אני נגד, אבל בהקשר הסורי אין לנו ויכוח, אני רואה אותו מאוד ענייני. אם היה מגיע רגע שאני רואה בעיה בתפקוד שלו הייתי אולי שוקל מחדש, אבל כרגע אני רואה שהוא פועל בצורה טובה".

לסיום, אנחנו נמצאים בחודשים שנעסוק לא מעט בנושא חוק הגיוס, אתה חושב שזה יעבור בשקט מבחינת הממשלה?

"אני מקווה שכן, לכל מפלגה יש את הנקודות הרגישות, אצלינו זה ארץ ישראל, אצל החרדים זה נושא הגיוס, אנחנו צריכים כל אחד להתחשב בשני ולנסות לעזור אחד לשני".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר