יש! חניה

בקרוב: אלפי חניות חדשות ברחבי הארץ

תושב ראש העין שקיבל דו"ח חניה לאחר שהחנה את רכבו בסמוך לברז כיבוי יצא למאבק בתקנה, וככל הנראה כבר מקרוב יוכלו כולם לחנות את רכבם אל מול ברזי הכיבוי (תחבורה, רכב)

אילוסטרציה (צילום: Flash90)

משרד התחבורה פועל בימים אלה לשינוי תקנת התעבורה האוסרת על רכבים לחנות מול ברזי כיבוי וכי בקרוב תתאפשר החניה מול אלפי ברזי הכיבוי המוצבים ברחובות הערים. בהודעה שמסר דובר משרד התחבורה נאמר כי "משרד התחבורה מקדם בימים אלה את תיקון התקנה, לאחר המלצת ועדת התיאום של המשרד".

התקנה החדשה תוסיף אלפי מקומות חניה ברחבי הארץ ותקל במעט על מצוקת החניה הרווחת ברוב הערים וכן תחסוך דוחות חניה רבים לנהגים.

על פי תקנה 72-5 המקורית חל איסור להחנות רכב בחניה שחוסמת את הגישה לברז כיבוי האש, כשנהג שרכבו תועד חונה בטווח של שני מטרים ומטה מצידי ברז הכיבוי, קיבל דוח בסך 250 עד 500 שקלים, תלוי ברשות העירונית האוכפת. התקנה היתה תקפה ברוב הערים, למעט מספר מצומצם של ערים שלא כלולות בחוק.

על פי הפרסום ב"ישראל היום", שינוי התקנה החל לאחר שתושב ראש העין קיבל דוח לפני כשנה על חניה לצד ברז כיבוי הוא זה שהחל לבדוק את כדאיות התקנה. האזרח פנה לידיד בנציבות הכבאות שהסביר לו שהתקנה לא הכרחית מאחר ו"רוב הציוד שעושים בו שימוש לכיבוי שריפות הוא ציוד עם צינורות גמישים ורכב שחונה ליד ברז כיבוי לא ממש מפריע לפעילות".

רז שגיא, שסייע לחברו שקיבל את הדוח, סיפר ל'ישראל היום' כי "הפנו אותי לאחראי על מערך בטיחות בכיבוי אש בבקשה לקבל הסבר והנחיות כיצד לפעול. לא ממש קיבלתי מענה במשך כשנה וחצי עד שפניתי לנציב הכבאות בעצמו. במקביל פניתי למשרד התחבורה, שאמרו שיש לחזור לנציבות הכיבוי כי חוות הדעת צריכה לצאת מהם".

הממונה על תכנון מערכתי משולב במשרד התחבורה, שי קדם, שהתעסק עם התלונה השיב כי "ככל ותישלח חוות דעת של אגף בטיחות אש וחקירות אל המפקח הארצי על התעבורה, אשר תתמוך באי נחיצות מניעת החניה בתחום שני מטרים מברז הכיבוי, יעלה הנושא לדיון בוועדה הבין משרדית לתיאום תיקוני חקיקה בתחום התעבורה, לצורך בחינת השינוי בתקנות התעבורה".

נציבות הכבאות סיפקה את חוות הדעת המבוקשת ולפני מספר ימים הוועדה הבין משרדית לתיאום ענייני החקיקה מסרה כי הדבר אושר והועבר ליעוץ משפטי של משרד התחבורה. "הועדה ממליצה כי הלשכה המשפטית תפעל לביטול התקנה", נמסר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר