הקרע הפנים מפלגתי באלעד

מי עומד מאחורי גל השמועות על פיטורי חבר מועצת העיר?

סערה בפוליטיקה האלעדית לאחר שבמהלך היום הופצו שמועות שנציג חסידות ויז'ניץ התפטר מתפקידו בשל הסכסוך המתמשך עם ראש העיר פרוש. השמועות הוזמו (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
חיים מאיר כץ וישראל פרוש בימים יפים יותר (צילום: באדיבות המצלם)

כשברקע סכסוך בין ראש העיר אלעד ישראל פרוש ונציג חסידות ויז'ניץ בעירייה חיים מאיר כץ, הופצו היום (ב') הודעות ברשת על התפטרותו של כץ מהעירייה, ועוררו סערה רבה בפוליטיקה המקומית.

בהודעה שהופצה ברשת הוואטסאפ נכתב: ''ויזניצנייעס: הרב חיים מאיר כץ שליט"א יו"ר אגודת ישראל באלעד הודיע היום למקורביו על סיום תפקידו בעיריית אלעד'', הודעה שהתבררה רק שעות ארוכות לאחר מכן כלא נכונה.

באחת הקבוצות הפנימיות באלעד, הגיב סגן ראש העיר צוריאל קריספל להודעה וכתב: ''אני מקווה שזה לא נכון, בחור משכמו ומעלה איש ציבור ממדרגה ראשונה שליח וציר נאמן לשולחיו''.

כץ עצמו, היה על מטוס בדרך ללונדון ויש כנראה מי שניצל את העובדה שהוא אינו יכול להגיב והפיץ את ההודעה שכאמור עוררה סערה רבה בעיר אלעד.

גורמים בחסידות ויז'ניץ באלעד מפנים אצבע מאשימה ללשכתו של ראש העיר ישראל פרוש, אשר לדבריהם מסוכסך כבר תקופה ארוכה עם נציג החסידות חיים מאיר כץ, חבר במפלגתו של פרוש בעירייה 'אגודת ישראל'.

לדברי אותם גורמים, יחסי פרוש וכץ אף פעם לא היו טובים במיוחד, כשבבחירות האחרונות נמנעה חסידות ויז'ניץ באלעד, לתמוך בפרוש עד לרגע האחרון, עקב המתחים שהיו בינו לבין כץ אשר בנוסף להיותו נציג החסידות בעירייה הוא גם בנו של הרב הערשל כץ, משב''ק האדמו''ר מויז'ניץ.

בחודשים האחרונים גבר המתח בין פרוש לחסידות ויז'ניץ, כשהקצאה לשטח שהובטח להם, ניתנה ע''י פרוש לישיבת סלבודקה, מה שהוביל לנתק כמעט מוחלט בין ראש העיר פרוש לבין נציג החסידות בעירייה, חיים מאיר כץ.

למרות הקרע בין השניים, לראש העיר קיים ציר מול חסידות ויז'ניץ, זאת באמצעות עוזרו חיים רוזנפלד הנמנה על החסידות. בעבר שימש רוזנפלד כעוזרו של חיים מאיר כץ.

נראה כי לקראת הבחירות הקרובות, אם יחליט לרוץ לקדנציה נוספת, יצטרך ראש העיר פרוש לעבוד קשה כדי לפשר את היחסים בינו לבין חסידות ויזני'ץ אשר כיום החסידות הכי גדולה באלעד והם שווים אלפי קולות.

לעומת זאת, בכירים בעיריית אלעד שוחחו עם 'כיכר השבת' וטענו כי אין נתק בין השניים וכי המתיחות הייתה קצרה על רקע ההקצאה שניתנה לישיבת סלבודקה. לדבריהם, השניים מדברים ומנהלים יחסי עבודה שוטפים.

את תגובתו של חיים מאיר כץ לא ניתן היה להשיג. דוברו, יחזקאל מילר מסר: "אני לא מדבר עם עיתונאים". מדוברות עיריית אלעד סירבו להגיב לכתבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר